ACE Report Cover
Local clondronate reduces migration of revised acetabular cups versus placebo
Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report
Sprache
Download Download Download
Herunterladen
Cite this Report Cite this Report Cite this Report
Zitieren
Add to Favorites Add to Favorites Add to Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites
+ Favoriten
Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report
Sprache
Download Download Download
Herunterladen
Cite this Report Cite this Report Cite this Report
Zitieren
Add to Favorites Add to Favorites Add to Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites
+ Favoriten

ARTHROPLASTY

Decreased migration with locally administered bisphosphonate in cemented cup revisions using impaction bone grafting technique

OrthoEvidence Journal (OE Journal) - ACE Report

OE Journal. 2019;7(3):6 Acta Orthop. 2018 Feb;89(1):17-22

20 patients who were scheduled for isolated acetabular cup revision with impaction allografting following primary total hip arthroplasty were included and randomized to local intraoperative administration of clodronate or saline. The purpose of this study was to compare cup migration over a 24-month follow-up. Results demonstrated significantly lower cup subsidence (proximodistal translation; y-axis) in the clodronate group compared to the saline group, but no significant difference in x-axis and z-axis translation between groups. No significant difference in cup rotation in any plane was observed between groups.


Details zur Finanzierung der Veröffentlichung +
Finanzierung:
Industry funded
Sponsor:
Stryker
Interessenkonflikte:
None disclosed

Risiko der Voreingenommenheit

7,5/10

Kriterien für die Berichterstattung

20/21

Fragilitäts-Index

N/A

Was the allocation sequence adequately generated?

Was allocation adequately concealed?

Blinding Treatment Providers: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?

Blinding Outcome Assessors: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?

Blinding Patients: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?

Was loss to follow-up (missing outcome data) infrequent?

Are reports of the study free of suggestion of selective outcome reporting?

Were outcomes objective, patient-important and assessed in a manner to limit bias (ie. duplicate assessors, Independent assessors)?

Was the sample size sufficiently large to assure a balance of prognosis and sufficiently large number of outcome events?

Was investigator expertise/experience with both treatment and control techniques likely the same (ie.were criteria for surgeon participation/expertise provided)?

Ja = 1

Ungewiss = 0.5

Nicht relevant = 0

Nein = 0

Die Bewertung der Berichtskriterien bewertet die Transparenz, mit der die Autoren die methodischen und studienspezifischen Merkmale der Studie in der Veröffentlichung angeben. Die Bewertung ist in fünf Kategorien unterteilt, die im Folgenden vorgestellt werden.

4/4

Randomization

4/4

Outcome Measurements

4/4

Inclusion / Exclusion

4/4

Therapy Description

4/5

Statistics

Detsky AS, Naylor CD, O'Rourke K, McGeer AJ, L'Abbé KA. J Clin Epidemiol. 1992;45:255-65

Der Fragilitätsindex ist ein Instrument, das bei der Interpretation signifikanter Ergebnisse hilft und ein Maß für die Stärke eines Ergebnisses liefert. Der Fragilitätsindex gibt die Anzahl der aufeinanderfolgenden Ereignisse an, die zu einem dichotomen Ergebnis hinzugefügt werden müssen, damit das Ergebnis nicht mehr signifikant ist. Eine kleine Zahl steht für ein schwächeres Ergebnis und eine große Zahl für ein stärkeres Ergebnis.

Warum wurde diese Studie jetzt benötigt?

Early studies have demonstrated promising results in association with bisphosphonate treatment to reduce implant migration in cases of total joint arthroplasty. In addition, there has been increasing interest in the use of local bisphosphonate to improve implant stability in cases of revision performed with adjunct allograft.

Was war die wichtigste Forschungsfrage?

In acetabular revision with a cemented cup and allograft, does the local application of clodronate result in significantly lower acetabular cup migration over the first 2 years of follow-up, as compared to control saline?

Merkmale der Studie +
Bevölkerung:
20 patients, 55-85 years of age, who required isolated acetabular revision following primary total hip arthroplasty. Cases were completed using the same cemented cup (Exeter; Howmedica International) with impaction bone grafting.
Intervention:
Clodronate group: The morselized femoral head allograft bone chips were treated with a solution of 10mL clodronate 60mg/mL in 500mL saline, and let soak for 10 minutes. (n=9; Mean age: 72 [64-80])
Vergleich:
Control group: The morselized femoral head allograft bone chips were treated with a solution of 510mL saline, and let soak for 10 minutes. (n=9; Mean age: 72 [55-85])
Ergebnisse:
The primary outcome was cup migration on radiostereometric analysis. Periprosthetic areal bone mineral density around the acetabular cup was measured using dual-energy x-ray absorptiometry.
Methoden:
RCT
Zeit:
Follow-up was scheduled for 6 weeks, 3 months, 12 months, and 24 months postoperatively.

Was waren die wichtigsten Ergebnisse?

  • Translation of the cup in the mediolateral direction (x-axis) did not significantly differ between the clodronate group and the control group at 6 weeks (p=0.2), 3 months (p=0.3), 12 months (p=0.6), or 24 months (p=0.3).
  • Translation of the cup in the proximodistal direction (y-axis) was significantly lower in the clodronate group compared to the control group at 6 weeks (0.10mm [95%CI 0.00, 0.19] vs. 0.35mm [95%CI 0.16, 0.54]; p=0.01), 12 months (0.21mm [95%CI 0.06, 0.37] vs. 0.59mm [95%CI 0.23-0.94]; p=0.03), and 24 months (0.22mm [95%CI 0.07, 0.36] vs. 0.59mm [95%CI 0.27-0.91]; p=0.02).
  • Translation of the cup in the anteroposterior direction (z-axis) did not significantly differ between the clodronate group and the control group at 6 weeks (p=0.2), 3 months (p=0.3), 12 months (p=0.6), or 24 months (p=0.3).
  • Rotation of the cup in the x-, y, and z-axis did not significantly differ between the clodronate group and the control group at 6 weeks, 3 months, 12 months, and 24 months (all p>0.05).
  • Periprosthetic areal BMD around the acetabular cup did not significantly differ between the clodronate group and the control group after 3 or 12 months.
Was sollte ich mir besonders merken?

In revision arthroplasty for an acetabular cup with impaction allografting, intraoperative treatment of the allograft with clodronate 60mg/mL demonstrated significantly reduced acetabular cup subsidence over 24-months when compared to the treatment of the allograft with control saline.

Wie wird sich dies auf die Behandlung meiner Patienten auswirken?

The results of this study suggest that cup stability, particularly when considering proximodistal cup migration, may be improved with the treatment of allografts with clodronate in acetabular cup revision with impaction bone grafting. Given the small sample, further studies should be considered. Larger trials should look to continue to investigate cup stability associated with local bisphosphonate application, as well as thoroughly assess any potential adverse events with its use.

HAFTUNGSAUSSCHLUSS

Der Inhalt dieser Seite dient nur zu Informationszwecken und ist nicht als Ersatz für professionelle medizinische Beratung, Diagnose oder Behandlung gedacht. Wenn Sie eine medizinische Behandlung benötigen, wenden Sie sich immer an Ihren Arzt oder suchen Sie die nächstgelegene Notaufnahme auf. Die Meinungen, Überzeugungen und Standpunkte, die von den Personen auf dieser Seite geäußert werden, spiegeln nicht die Meinungen, Überzeugungen und Standpunkte von OrthoEvidence wider.

0 von 4 monatliche KOSTENLOSE Artikel freigeschaltet
Sie haben Ihr Limit von 4 kostenlosen Artikeln in diesem Monat erreicht

Zugang zu OrthoEvidence für nur $1,99 pro Woche.

Bleiben Sie auf dem Laufenden mit den neuesten Beweisen. Jederzeit kündbar.
  • Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
  • Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
  • Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Upgrade
Close Dialog
Willkommen zurück!
Passwort vergessen?
Starten Sie Ihre KOSTENLOSE Testversion noch heute!

Ihr Konto ist verbunden mit
und umfasst den kostenlosen Zugang zu OrthoEvidence


ODER
Passwort vergessen?

ODER
Bitte überprüfen Sie Ihre E-Mail

Wenn ein Konto mit der angegebenen E-Mail-Adresse existiert, wird Ihnen eine E-Mail zum Zurücksetzen des Passworts zugesandt. Wenn Sie keine E-Mail sehen, überprüfen Sie bitte Ihren Spam- oder Junk-Ordner.

Für weitere Hilfe, kontaktieren Sie unser Support-Team.

Bitte melden Sie sich an, um diese Funktion zu aktivieren

Um auf diese Funktion zugreifen zu können, müssen Sie bei einem aktiven OrthoEvidence-Konto angemeldet sein. Bitte melden Sie sich an oder erstellen Sie ein KOSTENLOSES Testkonto.

Übersetzen ACE Report

OrthoEvidence nutzt einen externen Übersetzungsdienst, um Inhalte in mehreren Sprachen zugänglich zu machen. Bitte beachten Sie, dass trotz aller Bemühungen um Genauigkeit die Übersetzungen nicht immer perfekt sind.

Wie man dies zitiert ACE Report

OrthoEvidence. Local clondronate reduces migration of revised acetabular cups versus placebo. OE Journal. 2019;7(3):6. Available from: https://myorthoevidence.com/AceReport/Show/local-clondronate-reduces-migration-of-revised-acetabular-cups-versus-placebo

Zitat kopieren
Bitte melden Sie sich an, um diese Funktion zu aktivieren

Um auf diese Funktion zugreifen zu können, müssen Sie bei einem aktiven OrthoEvidence-Konto angemeldet sein. Bitte melden Sie sich an oder erstellen Sie ein KOSTENLOSES Testkonto.

Premium-Mitglied-Funktion

Um auf diese Funktion zugreifen zu können, müssen Sie bei einem Premium-Konto von OrthoEvidence angemeldet sein.

Teilen Sie dies ACE Report