ACE Report Cover
A Cut hamstring harvest technique more effective than a Push after ACLR
Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report
Sprache
Download Download Download
Herunterladen
Cite this Report Cite this Report Cite this Report
Zitieren
Add to Favorites Add to Favorites Add to Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites
+ Favoriten
Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report
Sprache
Download Download Download
Herunterladen
Cite this Report Cite this Report Cite this Report
Zitieren
Add to Favorites Add to Favorites Add to Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites
+ Favoriten

SPORTS MEDICINE

Hamstring pain and muscle strains following anterior cruciate ligament reconstruction: a prospective, randomized trial comparing hamstring graft harvest techniques
Verified
This report has been verified by one or more authors of the original publication.

OrthoEvidence Journal (OE Journal) - ACE Report

OE Journal. 2013;1(8):28 J Knee Surg. 2013 Apr;26(2):139-44. doi: 10.1055/s-0032-1324811. Epub 2012 Sep 10

Mitwirkende Autoren

P D'Alessandro G Wake P Annear

34 patients were randomized to undergo anterior cruciate ligament (ACL) reconstruction using either the "Cut" or "Push" hamstring graft harvest technique to compare which method was more effective in lowering pain and the occurrence of hamstring muscle strain post-operatively. Following evaluations over a minimum of 24 months, it was observed that postoperative hamstring pain and the occurrence of hamstring strain were significantly lower in those patients who underwent ACL reconstruction using the "Cut" graft harvest technique versus the "Push" method.


Details zur Finanzierung der Veröffentlichung +
Finanzierung:
Not Reported
Interessenkonflikte:
None disclosed

Risiko der Voreingenommenheit

8/10

Kriterien für die Berichterstattung

17/20

Fragilitäts-Index

N/A

Was the allocation sequence adequately generated?

Was allocation adequately concealed?

Blinding Treatment Providers: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?

Blinding Outcome Assessors: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?

Blinding Patients: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?

Was loss to follow-up (missing outcome data) infrequent?

Are reports of the study free of suggestion of selective outcome reporting?

Were outcomes objective, patient-important and assessed in a manner to limit bias (ie. duplicate assessors, Independent assessors)?

Was the sample size sufficiently large to assure a balance of prognosis and sufficiently large number of outcome events?

Was investigator expertise/experience with both treatment and control techniques likely the same (ie.were criteria for surgeon participation/expertise provided)?

Ja = 1

Ungewiss = 0.5

Nicht relevant = 0

Nein = 0

Die Bewertung der Berichtskriterien bewertet die Transparenz, mit der die Autoren die methodischen und studienspezifischen Merkmale der Studie in der Veröffentlichung angeben. Die Bewertung ist in fünf Kategorien unterteilt, die im Folgenden vorgestellt werden.

4/4

Randomization

3/4

Outcome Measurements

3/4

Inclusion / Exclusion

4/4

Therapy Description

3/4

Statistics

Detsky AS, Naylor CD, O'Rourke K, McGeer AJ, L'Abbé KA. J Clin Epidemiol. 1992;45:255-65

Der Fragilitätsindex ist ein Instrument, das bei der Interpretation signifikanter Ergebnisse hilft und ein Maß für die Stärke eines Ergebnisses liefert. Der Fragilitätsindex gibt die Anzahl der aufeinanderfolgenden Ereignisse an, die zu einem dichotomen Ergebnis hinzugefügt werden müssen, damit das Ergebnis nicht mehr signifikant ist. Eine kleine Zahl steht für ein schwächeres Ergebnis und eine große Zahl für ein stärkeres Ergebnis.

Warum wurde diese Studie jetzt benötigt?

Although the use of hamstring tendon autografts during ACL reconstruction has become popular, there has been debate on which hamstring graft harvest technique is most effective in improving functional outcomes following the procedure. This study aimed to compare whether cutting hamstring tendons distal to the musculotendinous junction ("Cut" technique) was more effective in reducing pain and increasing leg flexion strength compared to pushing the tendons away from the muscle belly during graft harvesting ("Push" technique).

Was war die wichtigste Forschungsfrage?

Which hamstring graft harvesting technique - "Cut" or "Push" - was more effective in reducing postoperative pain and hamstring muscle strain, when measured over a minimum period of 24 months?

Merkmale der Studie +
Bevölkerung:
34 competitive athletes of at least an amateur level requiring ACL reconstruction. All patients underwent the same rehabilitation protocol, which consisted of a straight leg splint for 2 weeks while performing range of motion exercises, swimming and cycling starting at 6 weeks, jogging at 4 months, sport specific training at 6 months, and full activity at 9 months
Intervention:
"Cut" Group: Patients underwent ACL reconstruction using the "Cut" hamstring graft harvest technique. The graft was harvested using a Linvatec instrument to cut the semitendinosus and gracilis tendons distal to the musculotendinous junction (Mean age: 32) (n=20) (reconstruction methods were similar between groups)
Vergleich:
"Push" Group: Patients underwent ACL reconstruction using the "Push" hamstring graft harvest technique. The graft was harvested using an Acufex instrument to tear away the semitendinosus and gracilis tendons in a pushing gesture (Mean age: 34) (n=14)
Ergebnisse:
The outcome measures were the International Knee Documentation Committee (IKDC) score, level of sporting activity (measured using the Cincinnati sports activity ratings scale (SARS)), Cincinnati symptoms and activities of daily living scores (ADL), the Lysholm score, side-to-side difference of AP translation (measured using a KT-1000 arthrometer), leg flexion strength (measured using a "Kin Kom" dynamometer), pain (measured using a Visual Analogues Scale (VAS)), and hamstring strain evaluation
Methoden:
RCT: prospective; blinded (patients and outcome assessor)
Zeit:
Outcomes were measured at a minimum of 24 months following ACL reconstruction

Was waren die wichtigsten Ergebnisse?

  • Mean VAS pain score was significantly lower in the "Cut" group (10.05 mm; Range: 0-27 mm), in comparison to the "Push" group (24.66 mm; Range: 3-42.5 mm) when measured at 24 months (p=0.0398).
  • At 24 months, no significant difference was noted for mean leg flexion deficit between the "Push" group (5.8%; Range: 2-11.3%) and the "Cut" group (5.6%; Range: 1.5-10.2%) (p=0.6).
  • Significantly fewer patients in the "Cut" group experienced hamstring strain (>/= Grade 1; Hamstring Strain Classification) (5/20 patients; 25%), compared to the "Push" group (7/14 patients; 50%), when measured at 24 months (p=0.045).
  • The median hamstring strain grade was 2 for the affected patients of both groups.
  • There was no significant difference in mean Cincinnati SARS scores (p=0.35), mean Lysholm scores (p=0.71), median IKDC scores, and side-to-side difference of AP translation (p=0.302) at 24 months between the two groups.
  • At 24 months the mean Cincinnati symptoms and ADL scores were significantly better in the "Push" group (Symptoms: 85; ADL: 107.5), in comparison to the "Cut" group (Symptoms: 80; ADL: 105) (Symptoms: p=0.016; ADL: p=0.0239).
Was sollte ich mir besonders merken?

The results of this study exhibited that postoperative hamstring pain and incidence of hamstring strain were significantly lower in those patients who underwent anterior cruciate ligament reconstruction using the "Cut" graft harvest technique when compared to the "Push" method. It should be noted that at 24 months though the mean Cincinnati symptoms and ADL scores were superior in the "Push" group.

Wie wird sich dies auf die Behandlung meiner Patienten auswirken?

As the "Cut" graft harvest technique provides a significant reduction in postoperative hamstring pain and incidence of hamstring strain, this harvest method is recommended. Lower pain may help reduce the recovery time, thus, allowing an athlete to return to full activity faster. The clinical relevance of the better Cincinnati symptoms and activities of daily living scores in the "Push" group has yet to be determined. Future studies should consider using radiological analysis as an outcome measurement in order to expand the amount of evidence available on this topic.

HAFTUNGSAUSSCHLUSS

Der Inhalt dieser Seite dient nur zu Informationszwecken und ist nicht als Ersatz für professionelle medizinische Beratung, Diagnose oder Behandlung gedacht. Wenn Sie eine medizinische Behandlung benötigen, wenden Sie sich immer an Ihren Arzt oder suchen Sie die nächstgelegene Notaufnahme auf. Die Meinungen, Überzeugungen und Standpunkte, die von den Personen auf dieser Seite geäußert werden, spiegeln nicht die Meinungen, Überzeugungen und Standpunkte von OrthoEvidence wider.

0 von 4 monatliche KOSTENLOSE Artikel freigeschaltet
Sie haben Ihr Limit von 4 kostenlosen Artikeln in diesem Monat erreicht

Zugang zu OrthoEvidence für nur $1,99 pro Woche.

Bleiben Sie auf dem Laufenden mit den neuesten Beweisen. Jederzeit kündbar.
  • Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
  • Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
  • Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Upgrade
Close Dialog
Willkommen zurück!
Passwort vergessen?
Starten Sie Ihre KOSTENLOSE Testversion noch heute!

Ihr Konto ist verbunden mit
und umfasst den kostenlosen Zugang zu OrthoEvidence


ODER
Passwort vergessen?

ODER
Bitte überprüfen Sie Ihre E-Mail

Wenn ein Konto mit der angegebenen E-Mail-Adresse existiert, wird Ihnen eine E-Mail zum Zurücksetzen des Passworts zugesandt. Wenn Sie keine E-Mail sehen, überprüfen Sie bitte Ihren Spam- oder Junk-Ordner.

Für weitere Hilfe, kontaktieren Sie unser Support-Team.

Bitte melden Sie sich an, um diese Funktion zu aktivieren

Um auf diese Funktion zugreifen zu können, müssen Sie bei einem aktiven OrthoEvidence-Konto angemeldet sein. Bitte melden Sie sich an oder erstellen Sie ein KOSTENLOSES Testkonto.

Übersetzen ACE Report

OrthoEvidence nutzt einen externen Übersetzungsdienst, um Inhalte in mehreren Sprachen zugänglich zu machen. Bitte beachten Sie, dass trotz aller Bemühungen um Genauigkeit die Übersetzungen nicht immer perfekt sind.

Wie man dies zitiert ACE Report

OrthoEvidence. A Cut hamstring harvest technique more effective than a Push after ACLR. OE Journal. 2013;1(8):28. Available from: https://myorthoevidence.com/AceReport/Show/a-cut-hamstring-harvest-technique-more-effective-than-a-push-after-aclr

Zitat kopieren
Bitte melden Sie sich an, um diese Funktion zu aktivieren

Um auf diese Funktion zugreifen zu können, müssen Sie bei einem aktiven OrthoEvidence-Konto angemeldet sein. Bitte melden Sie sich an oder erstellen Sie ein KOSTENLOSES Testkonto.

Premium-Mitglied-Funktion

Um auf diese Funktion zugreifen zu können, müssen Sie bei einem Premium-Konto von OrthoEvidence angemeldet sein.

Teilen Sie dies ACE Report