No significant decrease in SSI rate with prophylactic cefazolin in below-knee implant removal .
This report has been verified
by one or more authors of the
original publication.
Diese Studie wurde als potenziell hochrangig eingestuft.
Die KI-gesteuerte High-Impact-Metrik von OE schätzt den Einfluss ein, den eine Arbeit wahrscheinlich haben wird, indem sie Signale sowohl aus der Zeitschrift, in der sie veröffentlicht wurde, als auch aus dem wissenschaftlichen Inhalt des Artikels selbst integriert.
Das mit Hilfe modernster natürlicher Sprachverarbeitung entwickelte OE High Impact-Modell sagt die zukünftige Zitationsleistung einer Studie genauer voraus als der Impact-Faktor einer Zeitschrift allein.
Dies ermöglicht eine frühere Erkennung von klinisch bedeutsamer Forschung und hilft den Lesern, sich auf Artikel zu konzentrieren, die die zukünftige Praxis am ehesten beeinflussen werden.
OrthoEvidence Journal (OE Journal) - ACE Report
OE Journal. 2018;6(9):18 JAMA. 2017 Dec 26;318(24):2438-2445477 patients who had previously undergone internal fixation for a fracture of the foot, ankle, or lower leg were randomized to either prophylactic cefazolin or saline during routine implant removal. The primary outcome was the development of surgical site infection within 4 weeks of implant removal. Overall, no significant difference in the rate of surgical site infection was observed between the cefazolin group and the saline group.
Was the allocation sequence adequately generated?
Was allocation adequately concealed?
Blinding Treatment Providers: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?
Blinding Outcome Assessors: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?
Blinding Patients: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?
Was loss to follow-up (missing outcome data) infrequent?
Are reports of the study free of suggestion of selective outcome reporting?
Were outcomes objective, patient-important and assessed in a manner to limit bias (ie. duplicate assessors, Independent assessors)?
Was the sample size sufficiently large to assure a balance of prognosis and sufficiently large number of outcome events?
Was investigator expertise/experience with both treatment and control techniques likely the same (ie.were criteria for surgeon participation/expertise provided)?
Ja = 1
Ungewiss = 0.5
Nicht relevant = 0
Nein = 0
Die Bewertung der Berichtskriterien bewertet die Transparenz, mit der die Autoren die methodischen und studienspezifischen Merkmale der Studie in der Veröffentlichung angeben. Die Bewertung ist in fünf Kategorien unterteilt, die im Folgenden vorgestellt werden.
4/4
Randomization
4/4
Outcome Measurements
4/4
Inclusion / Exclusion
2/4
Therapy Description
4/5
Statistics
Detsky AS, Naylor CD, O'Rourke K, McGeer AJ, L'Abbé KA. J Clin Epidemiol. 1992;45:255-65
Der Fragilitätsindex ist ein Instrument, das bei der Interpretation signifikanter Ergebnisse hilft und ein Maß für die Stärke eines Ergebnisses liefert. Der Fragilitätsindex gibt die Anzahl der aufeinanderfolgenden Ereignisse an, die zu einem dichotomen Ergebnis hinzugefügt werden müssen, damit das Ergebnis nicht mehr signifikant ist. Eine kleine Zahl steht für ein schwächeres Ergebnis und eine große Zahl für ein stärkeres Ergebnis.
Warum wurde diese Studie jetzt benötigt?
While not always routine, removal of orthopaedic implants used for fracture healing is often undergone. Antibiotic prophylaxis is often used at the time of fracture fixation, but not at implant removal. It is this reason that some researchers speculate that surgical site infection rates during implant removal are higher than should be expected. Therefore, routine antibiotic prophylaxis may be an effective intervention to reduce surgical site infection rate after implant removal for a lower limb fracture.
Was war die wichtigste Forschungsfrage?
In the removal of an implant after internal fixation of a fracture below the knee, does a prophylactic dose of cefazolin 1000mg result in a significantly lower rate of surgical site infection when compared to intravenous saline?
- The incidence of SSI did not significantly differ between the cefazolin group (30/228; 13.2%) and the saline group (36/242; 14.9%) (p=0.60).
- The rate of superficial SSI was 29/228 in the cefazolin group and 29/242 in the saline group. The rate of deep SSI was 1/228 in the cefazolin group and 7/242 in the saline group.
Was sollte ich mir besonders merken?
A preoperative, prophylactic dose of cefazolin did not significantly reduce the rate of surgical site infection compared to control saline in implant removal following fixation of a lower leg fracture.
Wie wird sich dies auf die Behandlung meiner Patienten auswirken?
The results of this study suggest that routine intravenous antibiotic prophylaxis is not necessary among patients scheduled for removal of an implant for a previous lower leg fracture.
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