OSTEOARTHRITIS
Exercise, manual therapy, and use of booster sessions in physical therapy for knee osteoarthritis: a multi-center, factorial randomized clinical trial
Diese Studie wurde als potenziell hochrangig eingestuft.
Die KI-gesteuerte High-Impact-Metrik von OE schätzt den Einfluss ein, den eine Arbeit wahrscheinlich haben wird, indem sie Signale sowohl aus der Zeitschrift, in der sie veröffentlicht wurde, als auch aus dem wissenschaftlichen Inhalt des Artikels selbst integriert.
Das mit Hilfe modernster natürlicher Sprachverarbeitung entwickelte OE High Impact-Modell sagt die zukünftige Zitationsleistung einer Studie genauer voraus als der Impact-Faktor einer Zeitschrift allein.
Dies ermöglicht eine frühere Erkennung von klinisch bedeutsamer Forschung und hilft den Lesern, sich auf Artikel zu konzentrieren, die die zukünftige Praxis am ehesten beeinflussen werden.
OrthoEvidence Journal (OE Journal) - ACE Report
OE Journal. 2016;4(22):13 Osteoarthritis Cartilage. 2016 Aug;24(8):1340-9300 patients with knee osteoarthritis were included in this 2x2 factorial randomized controlled trial. The objective of this trial was 2-fold; 1) determine if the addition of manual therapy to exercise therapy provided improvements in pain and function outcomes, and 2) determine if the use of booster sessions sustained the improvements observed at the short-term follow-up. Patients were randomized into 4 groups; 1) exercise therapy for 9 weeks with no booster sessions, 2) exercise and manual therapy for 9 weeks with no booster sessions, 3) exercise therapy for 9 weeks with booster sessions, or 4) exercise and manual therapy for 9 weeks with booster sessions. There were no differences between groups in the Western Ontario and McMaster Universities Osteoarthritis Index (WOMAC) at 1 year. Manual therapy was associated with a transient effect of improving outcome on the WOMAC and the likelihood of being a treatment responder within the first 9 weeks, though these were not sustained at 12 months. The only significant effect observed with booster sessions was a significantly increased likelihood of being a treatment responder at 12 months.
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