ACE Report Cover
The efficacy of tourniquet use in ankle trauma surgery
Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report
Sprache
Download Download Download
Herunterladen
Cite this Report Cite this Report Cite this Report
Zitieren
Add to Favorites Add to Favorites Add to Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites
+ Favoriten
Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report
Sprache
Download Download Download
Herunterladen
Cite this Report Cite this Report Cite this Report
Zitieren
Add to Favorites Add to Favorites Add to Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites
+ Favoriten
TRAUMA
The efficacy of tourniquet use in ankle trauma surgery .

OrthoEvidence Journal (OE Journal) - ACE Report

OE Journal. 2014;2(7):33 Eur J Med Res. 2013 Dec 10;18:55. doi: 10.1186/2047-783X-18-55
Mitwirkende Autoren

X Jiang B Yu W Qu J He

3 randomized controlled trials examining the safety and efficacy of tourniquet use in ankle trauma surgery were included in this meta-analysis. The purpose of this review was to compare operative time, hospital stay, ankle range of motion, postoperative infection rates and the incidence of deep venous thrombosis between patients undergoing surgery with or without the use of a tourniquet. Pooled results indicated that tourniquet use in ankle trauma surgery yielded a significantly longer hospital stay and reduced ankle range of motion. Operative time, postoperative infection rates, and the incidence of deep venous thrombosis were statistically similar between groups.


Details zur Finanzierung der Veröffentlichung +
Finanzierung:
Not Reported
Conflicts:
None disclosed

Risiko der Voreingenommenheit

9,5/10

Kriterien für die Berichterstattung

18/20

Fragilitäts-Index

N/A

Were the search methods used to find evidence (original research) on the primary question or questions stated?

Was the search for evidence reasonably comprehensive?

Were the criteria used for deciding which studies to include in the overview reported?

Was the bias in the selection of studies avoided?

Were the criteria used for assessing the validity of the included studies reported?

Was the validity of all of the studies referred to in the text assessed with use of appropriate criteria (either in selecting the studies for inclusion or in analyzing the studies that were cited)?

Were the methods used to combine the findings of the relevant studies (to reach a conclusion) reported?

Were the findings of the relevant studies combined appropriately relative to the primary question that the overview addresses?

Were the conclusions made by the author or authors supported by the data and or analysis reported in the overview?

How would you rate the scientific quality of this evidence?

Ja = 1

Ungewiss = 0.5

Nicht relevant = 0

Nein = 0

Die Bewertung der Berichtskriterien bewertet die Transparenz, mit der die Autoren die methodischen und studienspezifischen Merkmale der Studie in der Veröffentlichung angeben. Die Bewertung ist in fünf Kategorien unterteilt, die im Folgenden vorgestellt werden.

4/4

Introduction

4/4

Accessing Data

4/4

Analysing Data

3/4

Results

3/4

Discussion

Detsky AS, Naylor CD, O'Rourke K, McGeer AJ, L'Abbé KA. J Clin Epidemiol. 1992;45:255-65

Der Fragilitätsindex ist ein Instrument, das bei der Interpretation signifikanter Ergebnisse hilft und ein Maß für die Stärke eines Ergebnisses liefert. Der Fragilitätsindex gibt die Anzahl der aufeinanderfolgenden Ereignisse an, die zu einem dichotomen Ergebnis hinzugefügt werden müssen, damit das Ergebnis nicht mehr signifikant ist. Eine kleine Zahl steht für ein schwächeres Ergebnis und eine große Zahl für ein stärkeres Ergebnis.

Warum wurde diese Studie jetzt benötigt?

Tourniquet use in orthopaedic surgery is thought to provide benefits such as improved visualization in the surgical field, shortened operative time, and minimized intraoperative blood loss. However, it may contribute to an increased risk in serious complications, such as pulmonary embolism, superficial wound infection, and acute thrombosis. Despite a number of meta-analyses having been conducted on this topic, the use of a tourniquet in orthopaedic surgery remains controversial. This meta-analysis summarized the results of randomized controlled trials evaluating the safety and efficacy of tourniquet use in ankle trauma surgery.

Was war die wichtigste Forschungsfrage?

Is the use of a tourniquet safe and effective in ankle trauma surgery?

Merkmale der Studie +
Data Source:
PubMed, MEDLINE, EMBASE, and the Cochrane controlled trials register were searched for studies published prior to November 2012, via the literature tracing method. Google Scholar was used to retrieve the relevant studies.
Index Terms:
The MeSH terms used for this search were: (randomized controlled trial or clinical trial) and tourniquet and ankle and surgery.
Study Selection:
Inclusion criteria were: (1) primary research literature published at home and abroad, (2) randomized controlled trials or clinical controlled trials, (3) clear publication time, (4) clearly reported the sample size, (5) clearly reported diagnostic criteria, (6) surgical treatment used, (7) outcomes included operation time, hospital stays, postoperative joint range of motion, and complications, (8) scientific data collection method, (9) proper data analysis methods. Studies were excluded if they (1) did not provide the source of cases and control, or were non-therapeutic clinical studies or animal studies, (2) reported indeterminate diagnostic criteria, (3) had no control group, (4) did not undergo surgical treatment, (5) was characterized by an unscientific data collection method, (6) had wrong or no data analysis methods, (7) were reviews, (8) were duplicate studies, and (9) were retrospective studies.
Data Extraction:
Data extraction was performed independently by two reviewers. Extracted outcomes included postoperative infection rate, the incidence of deep venous thrombosis, hospital stay, and joint range of motion.
Data Synthesis:
Data was pooled using RevMan 5.0. Continuous outcomes were reported as mean differences (MD) and 95% confidence intervals (CI), and dichotomous outcomes were reported as relative risks (RR) and 95% CI. Heterogeneity was assessed via the I-squared test and by computing the Q-statistic. A random-effects model was used to pool data when studies were significantly heterogeneous (Q-statistic P<0.05), whereas a fixed-effects model was used if studies were statistically homogeneous.
Was waren die wichtigsten Ergebnisse?
  • 3 randomized controlled trials (n=166) were included in this meta-analysis. Between the three studies, 82 patients were in the tourniquet group and 84 patients were in the non-tourniquet group.
  • All 3 included studies reported data on operative time (n=166). Pooled data revealed no significant difference between tourniquet and no tourniquet (MD -5.45 [95% CI -13.98, 3.09]; p=0.21). This meta-analysis was performed using a random-effects model, as heterogeneity was found to be significant (p=0.02; I-squared=73%).
  • Pooled data from two studies (n=134) reporting hospital stay indicated that tourniquet use was significantly associated with a longer hospital stay (MD 3.17 [95% CI 1.39, 4.95]; p=0.0005). Heterogeneity was found to be insignificant (p=0.72; I-squared=0%).
  • Two studies (n=134) reported ankle range of motion. Via the fixed-effect model, pooled data found a significant difference in ankle range of motion, favouring the non-tourniquet group (MD -5.25 degrees [95% CI -9.61, -0.89]; p=0.02). Heterogeneity between studies was not statistically significant (p=0.51; I-squared=0%).
  • With respect to postoperative infection rates (2 studies; 134 patients), there was no significant difference with or without the use of a tourniquet (RR 1.83 [95% CI 0.65, 5.12]; p=0.25). Heterogeneity between studies was not significant for this outcome (p=0.88; I-squared=0%).
  • There was no significant difference in the incidence of deep venous thrombosis (2 studies; 134 patients) between the two groups (RR 4.13 [95% CI 0.47, 36.17]; p=0.20). Heterogeneity between studies was not significant for this outcome (p=0.84; I-squared=0%)
Was sollte ich mir besonders merken?

Tourniquet use in ankle trauma surgery resulted in significantly longer hospital stay and reduced ankle range of motion. Operative time, postoperative infection rates, and the incidence of deep venous thrombosis were statistically similar between groups.

Wie wird sich dies auf die Behandlung meiner Patienten auswirken?

Results from this meta-analysis suggest that, although safe, the use of a tourniquet in ankle trauma surgery may decrease range of motion and increase length of hospital stay. Additional randomized controlled trials are needed to confirm these findings. Furthermore, future meta-analyses should perform a funnel plot analysis to assess selection bias.

HAFTUNGSAUSSCHLUSS

Der Inhalt dieser Seite dient nur zu Informationszwecken und ist nicht als Ersatz für professionelle medizinische Beratung, Diagnose oder Behandlung gedacht. Wenn Sie eine medizinische Behandlung benötigen, wenden Sie sich immer an Ihren Arzt oder suchen Sie die nächstgelegene Notaufnahme auf. Die Meinungen, Überzeugungen und Standpunkte, die von den Personen auf dieser Seite geäußert werden, spiegeln nicht die Meinungen, Überzeugungen und Standpunkte von OrthoEvidence wider.

0 von 4 monatliche KOSTENLOSE Artikel freigeschaltet
Sie haben Ihr Limit von 4 kostenlosen Artikeln in diesem Monat erreicht

Zugang zu OrthoEvidence für nur $1,99 pro Woche.

Bleiben Sie auf dem Laufenden mit den neuesten Beweisen. Jederzeit kündbar.
  • Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
  • Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
  • Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Upgrade
Willkommen zurück!
Passwort vergessen?
Starten Sie Ihre KOSTENLOSE Testversion noch heute!

Ihr Konto ist verbunden mit
und umfasst den kostenlosen Zugang zu OrthoEvidence


ODER
Passwort vergessen?

ODER
Bitte überprüfen Sie Ihre E-Mail

Wenn ein Konto mit der angegebenen E-Mail-Adresse existiert, wird Ihnen eine E-Mail zum Zurücksetzen des Passworts zugesandt. Wenn Sie keine E-Mail sehen, überprüfen Sie bitte Ihren Spam- oder Junk-Ordner.

Für weitere Hilfe, kontaktieren Sie unser Support-Team.

Bitte melden Sie sich an, um diese Funktion zu aktivieren

Um auf diese Funktion zugreifen zu können, müssen Sie bei einem aktiven OrthoEvidence-Konto angemeldet sein. Bitte melden Sie sich an oder erstellen Sie ein KOSTENLOSES Testkonto.

Übersetzen ACE Report

OrthoEvidence nutzt einen externen Übersetzungsdienst, um Inhalte in mehreren Sprachen zugänglich zu machen. Bitte beachten Sie, dass trotz aller Bemühungen um Genauigkeit die Übersetzungen nicht immer perfekt sind.

Wie man dies zitiert ACE Report

OrthoEvidence. The efficacy of tourniquet use in ankle trauma surgery. OE Journal. 2014;2(7):33. Available from: https://myorthoevidence.com/AceReport/Show/the-efficacy-of-tourniquet-use-in-ankle-trauma-surgery

Zitat kopieren
Bitte melden Sie sich an, um diese Funktion zu aktivieren

Um auf diese Funktion zugreifen zu können, müssen Sie bei einem aktiven OrthoEvidence-Konto angemeldet sein. Bitte melden Sie sich an oder erstellen Sie ein KOSTENLOSES Testkonto.

Premium-Mitglied-Funktion

Um auf diese Funktion zugreifen zu können, müssen Sie bei einem Premium-Konto von OrthoEvidence angemeldet sein.

Teilen Sie dies ACE Report