Erector spinae plane versus fascia iliaca block after total hip arthroplasty: a randomized clinical trial comparing analgesic effectiveness and motor block.
OrthoEvidence Journal (OE Journal) - ACE Report
OE Journal. 2024;12(4):7 Korean J Anesthesiol . 2023 Aug;76(4):326-335.Was bedeutet das für meine Praxis?
Overall, the ESPB could serve as a practical option compared to the FIB for regional pain control in a comprehensive pain management strategy for individuals undergoing THA. The ESPB offers pain relief and reduces the need for opioids, akin to the FIB, while better-maintaining motor function. The results of this trial were limited by a small sample size and single-center design.
Zusammenfassung der Studie
64 patients undergoing unilateral total hip arthroplasty were randomized to receive either a fascia iliaca block (FNB; n=32) or an erector spinae plane block (ESPB; n=32). The primary outcome of interest was morphine consumption after 24 hours. Secondary outcomes of interest included morphine consumption at 48 hours, the incidence of adverse events, the incidence of sensory and motor blocks, and pain on a Numeric Rating Scale (NRS). Analgesia was similar between the two groups. The FIB group showed significantly greater reliability of sensory blockade whereas, the ESPB group showed significantly better preservation of motor function. All other outcomes were comparable between the two groups.
Vollständigen ACE-Bericht freischalten
Sie haben Zugang zu 4 weiteren KOSTENLOSEN Artikeln in diesem Monat.
Klicken Sie unten, um diese ACE Reports freizuschalten und anzusehen
Jetzt freischalten
Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Exklusiver Zugang zu Originalartikeln, einschließlich eigener systematischer Übersichten, sowie zu Artikeln über Methoden der Gesundheitsforschung und aktuelle orthopädische Themen
Oder upgraden Sie noch heute und erhalten Sie Zugang zu allen OrthoEvidence-Inhalten für nur $1,99 pro Woche.
Sie haben bereits ein Konto? Einloggen
Gehören Sie zu einem unserer Partnerverbände?
Klicken Sie hier, um im Rahmen Ihrer Verbandsmitgliedschaft kostenlosen Zugang zu erhalten!