SPORTS MEDICINE
Quality of Life and Clinical Outcome Comparison of Semitendinosus and Gracilis Tendon Versus Patellar Tendon Autografts for Anterior Cruciate Ligament Reconstruction: An 11-Year Follow-up of a Randomized Controlled Trial
This report has been verified
by one or more authors of the
original publication.
Diese Studie wurde als potenziell hochrangig eingestuft.
Die KI-gesteuerte High-Impact-Metrik von OE schätzt den Einfluss ein, den eine Arbeit wahrscheinlich haben wird, indem sie Signale sowohl aus der Zeitschrift, in der sie veröffentlicht wurde, als auch aus dem wissenschaftlichen Inhalt des Artikels selbst integriert.
Das mit Hilfe modernster natürlicher Sprachverarbeitung entwickelte OE High Impact-Modell sagt die zukünftige Zitationsleistung einer Studie genauer voraus als der Impact-Faktor einer Zeitschrift allein.
Dies ermöglicht eine frühere Erkennung von klinisch bedeutsamer Forschung und hilft den Lesern, sich auf Artikel zu konzentrieren, die die zukünftige Praxis am ehesten beeinflussen werden.
OrthoEvidence Journal (OE Journal) - ACE Report
OE Journal. 2013;1(11):298 Am J Sports Med; 2011; 39(10): 2161-2169Exclusive Author Interview
Dr. Sajovic comparing ACL hamstring and patellar tendon autografts
64 patients scheduled to undergo reconstruction for anterior cruciate ligament (ACL) ruptures were randomized to receive either hamstring tendon autograft or patellar tendon autograft. The results from 11 year follow-up indicated that there were no significant differences between the two groups in regards to functional or pain outcomes.It was also found that there were no significant differences in rate of graft failures between the two groups. However, the patellar tendon autograft group had a higher prevalence of osteoarthritis at 11 years.
Was the allocation sequence adequately generated?
Was allocation adequately concealed?
Blinding Treatment Providers: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?
Blinding Outcome Assessors: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?
Blinding Patients: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?
Was loss to follow-up (missing outcome data) infrequent?
Are reports of the study free of suggestion of selective outcome reporting?
Were outcomes objective, patient-important and assessed in a manner to limit bias (ie. duplicate assessors, Independent assessors)?
Was the sample size sufficiently large to assure a balance of prognosis and sufficiently large number of outcome events?
Was investigator expertise/experience with both treatment and control techniques likely the same (ie.were criteria for surgeon participation/expertise provided)?
Ja = 1
Ungewiss = 0.5
Nicht relevant = 0
Nein = 0
Die Bewertung der Berichtskriterien bewertet die Transparenz, mit der die Autoren die methodischen und studienspezifischen Merkmale der Studie in der Veröffentlichung angeben. Die Bewertung ist in fünf Kategorien unterteilt, die im Folgenden vorgestellt werden.
3/4
Randomization
3/4
Outcome Measurements
4/4
Inclusion / Exclusion
4/4
Therapy Description
4/4
Statistics
Detsky AS, Naylor CD, O'Rourke K, McGeer AJ, L'Abbé KA. J Clin Epidemiol. 1992;45:255-65
Der Fragilitätsindex ist ein Instrument, das bei der Interpretation signifikanter Ergebnisse hilft und ein Maß für die Stärke eines Ergebnisses liefert. Der Fragilitätsindex gibt die Anzahl der aufeinanderfolgenden Ereignisse an, die zu einem dichotomen Ergebnis hinzugefügt werden müssen, damit das Ergebnis nicht mehr signifikant ist. Eine kleine Zahl steht für ein schwächeres Ergebnis und eine große Zahl für ein stärkeres Ergebnis.
Warum wurde diese Studie jetzt benötigt?
ACL injuries are common sports injuries, often in the younger population. The return to sports, long life, and prevention of secondary osteoarthritis are of primary importance. The choice of graft is an important decision for both the patient and the surgeon. Controversies still exist about graft selection for primary anterior cruciate ligament reconstruction. This study evaluates the long 14-year outcomes with two most common autografts (hamstring tendon autograft or patellar tendon autograft) used in ACL repair.
Was war die wichtigste Forschungsfrage?
Does patellar tendon autograft lead to similar functional and pain outcomes in comparison to hamstring tendon autograft in patients with ACL ruptures at 11 year follow-up?
Was waren die wichtigsten Ergebnisse?
- preoperative versus postoperative Lysholm knee scores showed a significant improvement in both groups (p<0.001)
- a greater number of patients reported anterior knee pain during strenuous activities or in kneeling-squatting position in the patellar tendon autograft group in comparison to the hamstring tendon autograft group (p=0.255)
- positive pivot-shift test (1 ) was significantly more frequent in the PT group (p=0.036)
- no significant differences in Short Form-36 or KT-1000 arthrometer laxity testing scores were observed between the two groups (p>0.05)
Was sollte ich mir besonders merken?
Both interventions provided similar improvements in outcomes; however, it was found that the rate of osteoarthritis was significantly higher in the patellar tendon autograft group.
Wie wird sich dies auf die Behandlung meiner Patienten auswirken?
Similar long-term results could be obtained by using either hamstring tendon or patellar tendon autografts in patients undergoing ACL reconstruction.
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