Autologous Chondrocyte Implantation vs Microfracture for the Treatment of Articular Cartilage Defect .
Diese Studie wurde als potentiell hochwirksam eingestuft.
Die KI-gesteuerte High-Impact-Metrik von OE schätzt den Einfluss ein, den eine Arbeit wahrscheinlich haben wird, indem sie Signale sowohl der Zeitschrift, in der sie veröffentlicht wurde, als auch des wissenschaftlichen Inhalts des Artikels selbst integriert.
Das mit Hilfe modernster natürlicher Sprachverarbeitung entwickelte OE High Impact-Modell sagt die zukünftige Zitationsleistung einer Studie genauer voraus als der Impact-Faktor einer Zeitschrift allein.
Dies ermöglicht eine frühere Erkennung von klinisch bedeutsamer Forschung und hilft den Lesern, sich auf Artikel zu konzentrieren, die die zukünftige Praxis am ehesten beeinflussen werden.
Costal Chondrocyte-Derived Pellet-Type Autologous Chondrocyte Implantation Versus Microfracture for the Treatment of Articular Cartilage Defects: A 5-Year Follow-up of a Prospective Randomized Trial.
Am J Sports Med . 2024 Feb;52(2):362-367. doi: 10.1177/03635465231222797.Twenty-five patients with knee articular cartilage defects were randomized to receive either CCP-ACI (n=16) or MFx (n=9). The primary outcome was the MOCART score, assessing cartilage repair via MRI. Secondary outcomes included the Lysholm score, International Knee Documentation Committee (IKDC) score, Knee injury and Osteoarthritis Outcome Score (KOOS), and visual analog scale (VAS) for pain. Outcomes were evaluated up to 5 years post-procedure. Overall, the study found CCP-ACI to be significantly more effective in improving structural repair and clinical outcomes, as evidenced by superior MOCART, Lysholm, and KOOS scores at 5 years compared to MFx. These results suggest that CCP-ACI may offer a more durable cartilage repair method than MFx for patients with knee cartilage defects.
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