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Accelerated exercise rehabilitation improves early function after ankle sprains
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FOOT & ANKLE

Effect of accelerated rehabilitation on function after ankle sprain: randomised controlled trial
Verified
This report has been verified by one or more authors of the original publication.
High Impact
Diese Studie wurde als potenziell hochrangig eingestuft. Die KI-gesteuerte High-Impact-Metrik von OE schätzt den Einfluss ein, den eine Arbeit wahrscheinlich haben wird, indem sie Signale sowohl aus der Zeitschrift, in der sie veröffentlicht wurde, als auch aus dem wissenschaftlichen Inhalt des Artikels selbst integriert. Das mit Hilfe modernster natürlicher Sprachverarbeitung entwickelte OE High Impact-Modell sagt die zukünftige Zitationsleistung einer Studie genauer voraus als der Impact-Faktor einer Zeitschrift allein. Dies ermöglicht eine frühere Erkennung von klinisch bedeutsamer Forschung und hilft den Lesern, sich auf Artikel zu konzentrieren, die die zukünftige Praxis am ehesten beeinflussen werden.

OrthoEvidence Journal (OE Journal) - ACE Report

OE Journal. 2013;1(9):21 BMJ. 2010 May 10;340:c1964. doi: 10.1136/bmj.c1964

101 patients with an acute grade 1 or 2 ankle sprain were randomized to be managed with an early therapeutic exercise program or a conventional PRICE (protection, rest, ice, compression and elevation) protocol. It was observed that after early incorporating therapeutic exercises during the first week after an ankle sprain brings about significant improvements in physical activity and improved functional status compared to the standard treatment at weeks 1 and 2. At 16-week follow-up, both groups had good and comparable ankle function.


Details zur Finanzierung der Veröffentlichung +
Finanzierung:
Non-Industry funded
Sponsor:
Physiotherapy Research Foundation and Strategic Priority Fund (Department of Employment and Learning, Northern Ireland)
Interessenkonflikte:
None disclosed

Risiko der Voreingenommenheit

7/10

Kriterien für die Berichterstattung

19/20

Fragilitäts-Index

N/A

Was the allocation sequence adequately generated?

Was allocation adequately concealed?

Blinding Treatment Providers: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?

Blinding Outcome Assessors: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?

Blinding Patients: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?

Was loss to follow-up (missing outcome data) infrequent?

Are reports of the study free of suggestion of selective outcome reporting?

Were outcomes objective, patient-important and assessed in a manner to limit bias (ie. duplicate assessors, Independent assessors)?

Was the sample size sufficiently large to assure a balance of prognosis and sufficiently large number of outcome events?

Was investigator expertise/experience with both treatment and control techniques likely the same (ie.were criteria for surgeon participation/expertise provided)?

Ja = 1

Ungewiss = 0.5

Nicht relevant = 0

Nein = 0

Die Bewertung der Berichtskriterien bewertet die Transparenz, mit der die Autoren die methodischen und studienspezifischen Merkmale der Studie in der Veröffentlichung angeben. Die Bewertung ist in fünf Kategorien unterteilt, die im Folgenden vorgestellt werden.

4/4

Randomization

3/4

Outcome Measurements

4/4

Inclusion / Exclusion

4/4

Therapy Description

4/4

Statistics

Detsky AS, Naylor CD, O'Rourke K, McGeer AJ, L'Abbé KA. J Clin Epidemiol. 1992;45:255-65

Der Fragilitätsindex ist ein Instrument, das bei der Interpretation signifikanter Ergebnisse hilft und ein Maß für die Stärke eines Ergebnisses liefert. Der Fragilitätsindex gibt die Anzahl der aufeinanderfolgenden Ereignisse an, die zu einem dichotomen Ergebnis hinzugefügt werden müssen, damit das Ergebnis nicht mehr signifikant ist. Eine kleine Zahl steht für ein schwächeres Ergebnis und eine große Zahl für ein stärkeres Ergebnis.

Warum wurde diese Studie jetzt benötigt?

Ankle sprains are very common musculoskeletal injuries with acute side affects, such as pain and loss of function. A passive treatment approach involves protection, rest, ice, compression and elevation. This approach is common for all soft tissue injuries, which raises the question as to whether a more accelerated protocol would be effective in improving recovery and long term outcomes from ankle sprains.

Was war die wichtigste Forschungsfrage?

Does an accelerated intervention involving exercise confer additional benefit compared to the standard treatment of protection, rest, ice, compression and elevation in patients with ankle sprains, 16 weeks after treatment?

Merkmale der Studie +
Bevölkerung:
101 patients (age range 16 to 65 yr) with an acute (<7day) grade 1 or 2 ankle sprain
Intervention:
Accelerated intervention through early therapeutic exercise (Mean age: 25.3;n=50, M=35/F=15)
Vergleich:
Standard PRICE protocol (protection, rest, ice, compression, elevation) (Mean age: 26.6; n=51, M=34/F=17)
Ergebnisse:
Primary Outcome Measure: subjective ankle function (lower extremity functional scale) Secondary Outcome Measure: re-injury rates, pain at rest and on activity, swelling and physical activity at different study time points
Methoden:
Prospective Single Center RCT
Zeit:
1, 2, 3, 4 and 16 week observations

Was waren die wichtigsten Ergebnisse?

  • Overall treatment effect favoured the exercise group for improved physical activity at week 1 (baseline adjusted difference in treatment 5.28, 98.75% CI 0.31-10.26, p=0.008) and week 2 (baseline adjusted difference in treatment 4.92, 98.5%CI 0.27-9.57, p=0.0083)
  • The exercise group was found to be significantly more active when analyzed through time spent walking (p=0.029), average number of steps taken daily (p=0.021), and numbers of steps taken daily (p=0.047).
  • At weeks 3, 4, and 16, there were no significant differences in pain at rest, pain on activity, or swelling, and the re-injury rate was the same between groups (4%).
Was sollte ich mir besonders merken?

At the first and second week, the group receiving the accelerated intervention reported increased amounts of physical activity, had improved ankle function, lesser swelling, and pain compared to the group receiving standard care. At 16-week follow-up, there was no significant difference in ankle function between the two groups, and the reinjury rate was the same between groups.

Wie wird sich dies auf die Behandlung meiner Patienten auswirken?

Accelerated exercise rehabilitation received during the first week after an ankle sprain is an effective method to improve early ankle function. Patients who partake in the accelerated interventions are more physically active than those receiving standard treatment.

HAFTUNGSAUSSCHLUSS

Der Inhalt dieser Seite dient nur zu Informationszwecken und ist nicht als Ersatz für professionelle medizinische Beratung, Diagnose oder Behandlung gedacht. Wenn Sie eine medizinische Behandlung benötigen, wenden Sie sich immer an Ihren Arzt oder suchen Sie die nächstgelegene Notaufnahme auf. Die Meinungen, Überzeugungen und Standpunkte, die von den Personen auf dieser Seite geäußert werden, spiegeln nicht die Meinungen, Überzeugungen und Standpunkte von OrthoEvidence wider.

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Wie man dies zitiert ACE Report

OrthoEvidence. Accelerated exercise rehabilitation improves early function after ankle sprains. OE Journal. 2013;1(9):21. Available from: https://myorthoevidence.com/AceReport/Show/accelerated-exercise-rehabilitation-improves-early-function-after-ankle-sprains

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