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Lower infection rate after open fracture with NPWT versus conventional dressings
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TRAUMA

Lower infection rate after open fracture with NPWT versus conventional dressings .
High Impact
Diese Studie wurde als potenziell hochrangig eingestuft. Die KI-gesteuerte High-Impact-Metrik von OE schätzt den Einfluss ein, den eine Arbeit wahrscheinlich haben wird, indem sie Signale sowohl aus der Zeitschrift, in der sie veröffentlicht wurde, als auch aus dem wissenschaftlichen Inhalt des Artikels selbst integriert. Das mit Hilfe modernster natürlicher Sprachverarbeitung entwickelte OE High Impact-Modell sagt die zukünftige Zitationsleistung einer Studie genauer voraus als der Impact-Faktor einer Zeitschrift allein. Dies ermöglicht eine frühere Erkennung von klinisch bedeutsamer Forschung und hilft den Lesern, sich auf Artikel zu konzentrieren, die die zukünftige Praxis am ehesten beeinflussen werden.

OrthoEvidence Journal (OE Journal) - ACE Report

OE Journal. 2019;7(3):70 Int J Surg. 2018 May;53:72-79

Mitwirkende Autoren

X Liu S Cen F Huang H Zhang

Eight randomized controlled trials were included in this meta-analysis which comparing negative pressure wound therapy and conventional dressings in wound management following open fracture. Pooled analysis demonstrated a significantly lower rate of infection among groups treated with negative pressure wound therapy compared to groups treated with conventional dressings.


Details zur Finanzierung der Veröffentlichung +
Finanzierung:
Non-funded
Interessenkonflikte:
None disclosed

Risiko der Voreingenommenheit

8/10

Kriterien für die Berichterstattung

19/20

Fragilitäts-Index

N/A

Were the search methods used to find evidence (original research) on the primary question or questions stated?

Was the search for evidence reasonably comprehensive?

Were the criteria used for deciding which studies to include in the overview reported?

Was the bias in the selection of studies avoided?

Were the criteria used for assessing the validity of the included studies reported?

Was the validity of all of the studies referred to in the text assessed with use of appropriate criteria (either in selecting the studies for inclusion or in analyzing the studies that were cited)?

Were the methods used to combine the findings of the relevant studies (to reach a conclusion) reported?

Were the findings of the relevant studies combined appropriately relative to the primary question that the overview addresses?

Were the conclusions made by the author or authors supported by the data and or analysis reported in the overview?

How would you rate the scientific quality of this evidence?

Ja = 1

Ungewiss = 0.5

Nicht relevant = 0

Nein = 0

Die Bewertung der Berichtskriterien bewertet die Transparenz, mit der die Autoren die methodischen und studienspezifischen Merkmale der Studie in der Veröffentlichung angeben. Die Bewertung ist in fünf Kategorien unterteilt, die im Folgenden vorgestellt werden.

4/4

Introduction

4/4

Accessing Data

4/4

Analysing Data

4/4

Results

3/4

Discussion

Detsky AS, Naylor CD, O'Rourke K, McGeer AJ, L'Abbé KA. J Clin Epidemiol. 1992;45:255-65

Der Fragilitätsindex ist ein Instrument, das bei der Interpretation signifikanter Ergebnisse hilft und ein Maß für die Stärke eines Ergebnisses liefert. Der Fragilitätsindex gibt die Anzahl der aufeinanderfolgenden Ereignisse an, die zu einem dichotomen Ergebnis hinzugefügt werden müssen, damit das Ergebnis nicht mehr signifikant ist. Eine kleine Zahl steht für ein schwächeres Ergebnis und eine große Zahl für ein stärkeres Ergebnis.

Warum wurde diese Studie jetzt benötigt?

Infection following open wound fracture is a common complication which can negatively impact patient outcomes. Negative pressure wound therapy has been suggested as a method to improve outcomes compared to traditional dressings, and while a number of trials have been conducted, controversy still exists.

Was war die wichtigste Forschungsfrage?

In wound management after open fracture, is there any significant difference in outcome between negative pressure wound therapy and conventional dressings?

Merkmale der Studie +
Datenquelle:
PubMed, EMBASE, the Cochrane Central Register of Controlled Trials, and Google Scholar were searched for relevant articles published up to March 23, 2017. Clinical trial registers were also searched for any ongoing or unpublished studies.
Index Begriffe:
The search strategy was not reported in the full-text publication.
Auswahl der Studie:
Eligibility criteria included: a randomized controlled trial or cohort study design; enrolled patients with an open fracture; postoperative treatment was with either negative pressure wound therapy or conventional dressings, and reported outcome related to; time to wound healing, length of hospital stay, incidence of infection, incidence of nonunion, incidence of amputation, incidence of flap surgery, and patient-reported quality of life. A total of 8 RCTs were selected for final inclusion. For the purposes of this ACE Report, only data from RCTs will be highlighted in this summary.
Datenextraktion:
Data extraction was performed independently by two reviewers, with disagreement resolved through discussion and, if necessary, by a third reviewer.
Daten-Synthese:
Statistical analyses were performed using Review Manager software (RevMan 5.3). Continuous outcomes were expressed as mean differences, and dichotomous outcomes as odds ratios, both with 95% confidence intervals.
Was waren die wichtigsten Ergebnisse?
  • The infection rate was significantly lower among NPWT groups compared to conventional dressing groups (8 studies; OR 0.17 [95%CI 0.09-0.32]).
  • The requirement of flap surgery did not significantly differ between NPWT groups and conventional dressing groups (3 studies; OR 0.64 [95%CI 0.21-2.02]).
Was sollte ich mir besonders merken?

In wound management of open fractures, negative pressure wound therapy was associated with a significantly lower rate of postoperative infection when compared to management with conventional dressings.

Wie wird sich dies auf die Behandlung meiner Patienten auswirken?

The results of this study suggest that negative pressure wound therapy can reduce the rate of infection in the management of open fractures compared to conventional dressings. However, it should be determined if this reduction in infections is clinically significant and cost-effective.

HAFTUNGSAUSSCHLUSS

Der Inhalt dieser Seite dient nur zu Informationszwecken und ist nicht als Ersatz für professionelle medizinische Beratung, Diagnose oder Behandlung gedacht. Wenn Sie eine medizinische Behandlung benötigen, wenden Sie sich immer an Ihren Arzt oder suchen Sie die nächstgelegene Notaufnahme auf. Die Meinungen, Überzeugungen und Standpunkte, die von den Personen auf dieser Seite geäußert werden, spiegeln nicht die Meinungen, Überzeugungen und Standpunkte von OrthoEvidence wider.

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Wie man dies zitiert ACE Report

OrthoEvidence. Lower infection rate after open fracture with NPWT versus conventional dressings. OE Journal. 2019;7(3):70. Available from: https://myorthoevidence.com/AceReport/Show/

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