Unilateral Biportal Endoscopy Versus Tubular Microendoscopy in Management of Single Level Degenerative Lumbar Canal Stenosis: A Prospective Study.
OrthoEvidence Journal (OE Journal) - ACE Report
OE Journal. 2021;9(18):11 Clin Spine Surg. 2021 Jul 1;34(6): E323-E328.Was bedeutet das für meine Praxis?
The results of this study revealed significantly shorter admission period, operative time and lower blood loss with UBE vs. TME for patients with single level lumbar spinal stenosis. Moreover, patient satisfaction, function, and symptom severity outcomes were all in favour of the UBE group over the 24 months. This study was limited by the non-reporting of the statistical test results in the full text paper (only available in supplementary) and short follow up time. Future studies to confirm the results of this trial are required.
Zusammenfassung der Studie
One hundred and fifty-four cases of single level degenerative lumbar spinal stenosis were randomly allocated to receive a unilateral biportal endoscopic discectomy (UBE; n=77) or a tubular microendoscopic discectomy (TME; n=77). The outcomes of interest included the Oswestry Disability Index (ODI), the Zurich Claudication Questionnaire (ZCQ), patient satisfaction using the Modified Macnab Criteria, length of stay (admission period), operative time, and estimated blood loss. Outcomes were assessed over a 24 month time period. Results revealed superior ODI and ZCQ scores in the UBE group throughout the 24 month follow up period compared to the TME group. Patient satisfaction was higher in the UBE group. The UBE group also had shorter admission period, operative time, and estimated blood loss compared to the TME group.
Vollständigen ACE-Bericht freischalten
Sie haben Zugang zu 4 weiteren KOSTENLOSEN Artikeln in diesem Monat.
Klicken Sie unten, um diese ACE Reports freizuschalten und anzusehen
Jetzt freischalten
Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Exklusiver Zugang zu Originalartikeln, einschließlich eigener systematischer Übersichten, sowie zu Artikeln über Methoden der Gesundheitsforschung und aktuelle orthopädische Themen
Oder upgraden Sie noch heute und erhalten Sie Zugang zu allen OrthoEvidence-Inhalten für nur $1,99 pro Woche.
Sie haben bereits ein Konto? Einloggen
Gehören Sie zu einem unserer Partnerverbände?
Klicken Sie hier, um im Rahmen Ihrer Verbandsmitgliedschaft kostenlosen Zugang zu erhalten!