Similar Radiological Outcomes with Above-Elbow & Below-Elbow Casting for Distal Radius Fractures .
Dieser Bericht wurde verifiziert
von einem oder mehreren Autoren der
ursprünglichen Veröffentlichung.
Which immobilization is better for distal radius fracture? A prospective randomized trial
Int Orthop. 2017 Sep;41(9):1723-1727.Seventy-two patients with distal radius fractures were randomized to receive 6 weeks of immobilization with a below-elbow cast (n=40) or an above-elbow cast (n=32). The outcomes of interest included radial tilt, volar tilt, ulnar variance, and the incidence of adverse events. A sub-group analysis by the level of instability of the fracture was conducted which was assessed using the LaFontaine criteria. Outcomes were assessed at 1, 3, and 6 weeks follow-up. The results of this study showed no statistical significant differences in the change from baseline in volar tilt (p=0.89), radial tilt (p=0.08), or ulnar variance (p=0.19) between the below-elbow and above-elbow cast groups. In fact, in the subgroup analysis by fracture instability (2 LaFontaine criteria met; 3 or more LaFontaine criteria met), radial tilt loss was statistically significantly greater in the above-cast group compared to the below-cast group (p=0.02, p=0.003; respectively). No major complications were observed in either group.
Vollständigen ACE-Bericht freischalten
Sie haben Zugang zu 4 weiteren KOSTENLOSEN Artikeln in diesem Monat.
Klicken Sie unten, um diese ACE Reports freizuschalten und anzusehen
Jetzt freischalten
Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Exklusiver Zugang zu Originalartikeln, einschließlich eigener systematischer Übersichten, sowie zu Artikeln über Methoden der Gesundheitsforschung und aktuelle orthopädische Themen
