Scaffold Augmentation vs Microfracture for Knee Cartilage Repair: No Short-Term Superiority Found .
Diese Studie wurde als potentiell hochwirksam eingestuft.
Die KI-gesteuerte High-Impact-Metrik von OE schätzt den Einfluss ein, den eine Arbeit wahrscheinlich haben wird, indem sie Signale sowohl der Zeitschrift, in der sie veröffentlicht wurde, als auch des wissenschaftlichen Inhalts des Artikels selbst integriert.
Das mit Hilfe modernster natürlicher Sprachverarbeitung entwickelte OE High Impact-Modell sagt die zukünftige Zitationsleistung einer Studie genauer voraus als der Impact-Faktor einer Zeitschrift allein.
Dies ermöglicht eine frühere Erkennung von klinisch bedeutsamer Forschung und hilft den Lesern, sich auf Artikel zu konzentrieren, die die zukünftige Praxis am ehesten beeinflussen werden.
Does scaffold enhancement show significant superiority over microfracture alone for treating knee chondral defects? A systematic review and meta-analysis of randomised clinical trials.
Knee Surg Sports Traumatol Arthrosc . 2025 Jun;33(6):2027-2043.Ten RCTs including 378 patients with focal knee chondral/osteochondral defects were included in this systematic review and meta‑analysis comparing microfracture plus scaffold augmentation versus microfracture alone. Pooled outcomes of interest included IKDC, KOOS, VAS, and MOCART. Across 12–24 months, pooled effects showed no significant superiority of scaffold augmentation over microfracture on IKDC, KOOS, VAS, and MOCART at 1 yr. In individual trials, some longer‑term signals favored scaffolds, but heterogeneity was high. Overall, the main finding is that routine scaffold augmentation did not outperform microfracture at short‑ to mid‑term, suggesting careful patient selection and the need for standardized methods and longer follow‑up.
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