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Occupational Therapy is not superior to Independent Exercises After Volar Plate Fixation
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TRAUMA

A Prospective Randomized Controlled Trial Comparing Occupational Therapy with Independent Exercises After Volar Plate Fixation of a Fracture of the Distal Part of the Radius
Verified
This report has been verified by one or more authors of the original publication.
High Impact
Diese Studie wurde als potenziell hochrangig eingestuft. Die KI-gesteuerte High-Impact-Metrik von OE schätzt den Einfluss ein, den eine Arbeit wahrscheinlich haben wird, indem sie Signale sowohl aus der Zeitschrift, in der sie veröffentlicht wurde, als auch aus dem wissenschaftlichen Inhalt des Artikels selbst integriert. Das mit Hilfe modernster natürlicher Sprachverarbeitung entwickelte OE High Impact-Modell sagt die zukünftige Zitationsleistung einer Studie genauer voraus als der Impact-Faktor einer Zeitschrift allein. Dies ermöglicht eine frühere Erkennung von klinisch bedeutsamer Forschung und hilft den Lesern, sich auf Artikel zu konzentrieren, die die zukünftige Praxis am ehesten beeinflussen werden.

OrthoEvidence Journal (OE Journal) - ACE Report

OE Journal. 2013;1(3):112 Journal of Bone and Joint Surgery; 2011; 93(A): 1761-1766

Exclusive Author Interview

Dr. Ring speaking on occupational therapy after volar plate fixation.

94 patients with unstable distal radial fracture treated with open reduction and volar locking plate fixation were randomized to receive exercise therapy under the supervision of an occupational therapist, or surgeon-directed independent exercises. After 6 month follow, up it was found that patients who conducted independent exercises displayed a significantly higher mean arc of wrist flexion, extension, ulnar deviation and mean grip strength in comparison to those in the occupational therapy group. However, it was also found that there were no significant differences in disability scores between the two groups.


Details zur Finanzierung der Veröffentlichung +
Finanzierung:
Non-funded
Interessenkonflikte:
Royalties

Risiko der Voreingenommenheit

6,5/10

Kriterien für die Berichterstattung

20/20

Fragilitäts-Index

N/A

Was the allocation sequence adequately generated?

Was allocation adequately concealed?

Blinding Treatment Providers: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?

Blinding Outcome Assessors: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?

Blinding Patients: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?

Was loss to follow-up (missing outcome data) infrequent?

Are reports of the study free of suggestion of selective outcome reporting?

Were outcomes objective, patient-important and assessed in a manner to limit bias (ie. duplicate assessors, Independent assessors)?

Was the sample size sufficiently large to assure a balance of prognosis and sufficiently large number of outcome events?

Was investigator expertise/experience with both treatment and control techniques likely the same (ie.were criteria for surgeon participation/expertise provided)?

Ja = 1

Ungewiss = 0.5

Nicht relevant = 0

Nein = 0

Die Bewertung der Berichtskriterien bewertet die Transparenz, mit der die Autoren die methodischen und studienspezifischen Merkmale der Studie in der Veröffentlichung angeben. Die Bewertung ist in fünf Kategorien unterteilt, die im Folgenden vorgestellt werden.

4/4

Randomization

4/4

Outcome Measurements

4/4

Inclusion / Exclusion

4/4

Therapy Description

4/4

Statistics

Detsky AS, Naylor CD, O'Rourke K, McGeer AJ, L'Abbé KA. J Clin Epidemiol. 1992;45:255-65

Der Fragilitätsindex ist ein Instrument, das bei der Interpretation signifikanter Ergebnisse hilft und ein Maß für die Stärke eines Ergebnisses liefert. Der Fragilitätsindex gibt die Anzahl der aufeinanderfolgenden Ereignisse an, die zu einem dichotomen Ergebnis hinzugefügt werden müssen, damit das Ergebnis nicht mehr signifikant ist. Eine kleine Zahl steht für ein schwächeres Ergebnis und eine große Zahl für ein stärkeres Ergebnis.

Warum wurde diese Studie jetzt benötigt?

We all are aware of the potential benefits of the physical and occupational therapy after most surgical procedures. However, uncertainties exist over the the effects of formal occupational therapy on recovery after open reduction and volar plate fixation of the distal radius fracture. This study evaluates the wrist function and arm-specific disability six months after open reduction and volar plate fixation of a distal radial fracture between patients who received and didn't receive the formal occupational therapy.

Was war die wichtigste Forschungsfrage?

Does occupational therapy lead to better outcomes in terms of wrist function and arm specific disability in comparison to independent exercises in patients with unstable distal radial fracture treated with open reduction and volar locking plate fixation?

Merkmale der Studie +
Bevölkerung:
94 patients with unstable distal radial fracture treated with open reduction and volar locking plate fixation
Intervention:
Exercises therapy under the supervision of an occupational therapist - supervised exercises were performed to regain digit, wrist, and forearm motion and hand strengthening (n=47)
Vergleich:
Independent exercises - patients received a wrist splint and were instructed to perform wrist motion exercises once finger motion was regained. Patients were instructed to perform the exercises as often as possible. No strengthening program was given (n=47)
Ergebnisse:
Wrist flexion, wrist extension, wrist motion, grip strength, Gartland and Werley scores, Mayo wrist scores, and DASH (Disabilities of the Arm, Shoulder and Hand)
Methoden:
RCT; Orthopaedic Hand and Upper Extremity Service, Massachusetts General Hospital, Boston, Massachusetts
Zeit:
3 and 6 month follow-up

Was waren die wichtigsten Ergebnisse?

  • patients in the independent exercise group had significantly higher pinch strength, grip strength, and Gartland and Werley scores in comparison to those in the occupational therapy group at 3 month follow up (p<0.05)
  • the independent group displayed significantly better wrist flexion and extension at 6 month follow up (118 degrees versus 129 degrees, p<0.05)
  • DASH scores favored the independent exercise group, but this was not significant (p=0.42)
Was sollte ich mir besonders merken?

Occupational therapy does not lead to superior function or disability outcomes in comparison to independent exercises in individuals who have undergone open reduction and volar locking plate fixation.

Wie wird sich dies auf die Behandlung meiner Patienten auswirken?

Although the results of this study do not find any additional benefits for using occupational therapy, further long term studies need to be conducted.

HAFTUNGSAUSSCHLUSS

Der Inhalt dieser Seite dient nur zu Informationszwecken und ist nicht als Ersatz für professionelle medizinische Beratung, Diagnose oder Behandlung gedacht. Wenn Sie eine medizinische Behandlung benötigen, wenden Sie sich immer an Ihren Arzt oder suchen Sie die nächstgelegene Notaufnahme auf. Die Meinungen, Überzeugungen und Standpunkte, die von den Personen auf dieser Seite geäußert werden, spiegeln nicht die Meinungen, Überzeugungen und Standpunkte von OrthoEvidence wider.

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Wie man dies zitiert ACE Report

OrthoEvidence. Occupational Therapy is not superior to Independent Exercises After Volar Plate Fixation. OE Journal. 2013;1(3):112. Available from: https://myorthoevidence.com/AceReport/Show/occupational-therapy-is-not-superior-to-independent-exercises-after-volar-plate-fixation

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