Intramedullary Nailing vs. Locking Plate for Distal Tibia Fracture at 5 Years: The FixDT Trial .
Dieser Bericht wurde verifiziert
von einem oder mehreren Autoren der
ursprünglichen Veröffentlichung.
Five-year outcomes for patients with a displaced fracture of the distal tibia.
Bone Joint J. 2023 Jul 1;105-B(7):795-800.170/321 (53%) patients with distal tibial fractures from the FixDT trial consented to participate in the 5-year follow-up study comparing intramedullary nailing (n=83) and locking plate fixation (n=87). The primary outcome of interest was the Disability Rating Index (DRI). The secondary outcomes included health-related quality of life, measured with the EQ-5D-3L and EQ-VAS scales, as well as the incidence of complications. Follow-up was conducted up to 5 years post-operation. No significant differences between the two groups were observed in all outcomes, suggesting comparable efficacy and safety between the two treatment methods over 5 years. However, the significant loss to follow-up limits the statistical power of the analysis, and there were significant baseline differences between those who responded and those who did not consent to the 5-year follow-up, particularly with respect to age, BMI, pre-injury function and health-related quality of life scores, and smoking status.
Vollständigen ACE-Bericht freischalten
Sie haben Zugang zu 4 weiteren KOSTENLOSEN Artikeln in diesem Monat.
Klicken Sie unten, um diese ACE Reports freizuschalten und anzusehen
Jetzt freischalten
Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Exklusiver Zugang zu Originalartikeln, einschließlich eigener systematischer Übersichten, sowie zu Artikeln über Methoden der Gesundheitsforschung und aktuelle orthopädische Themen
