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Improved arthroscopic-related skill with virtual-reality training in inexperienced surgeon
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GENERAL ORTHOPAEDICS
Improved arthroscopic-related skill with virtual-reality training in inexperienced surgeon .
High Impact
Diese Studie wurde als potenziell hochrangig eingestuft. Die KI-gesteuerte High-Impact-Metrik von OE schätzt den Einfluss ein, den eine Arbeit wahrscheinlich haben wird, indem sie Signale sowohl aus der Zeitschrift, in der sie veröffentlicht wurde, als auch aus dem wissenschaftlichen Inhalt des Artikels selbst integriert. Das mit Hilfe modernster natürlicher Sprachverarbeitung entwickelte OE High Impact-Modell sagt die zukünftige Zitationsleistung einer Studie genauer voraus als der Impact-Faktor einer Zeitschrift allein. Dies ermöglicht eine frühere Erkennung von klinisch bedeutsamer Forschung und hilft den Lesern, sich auf Artikel zu konzentrieren, die die zukünftige Praxis am ehesten beeinflussen werden.

OrthoEvidence Journal (OE Journal) - ACE Report

OE Journal. 2013;1(2):86 Acta Orthop. 2011 Feb;82(1):90-5. Epub 2011 Feb 1
Mitwirkende Autoren

C Andersen TN Winding MS Vesterby

21 orthopaedic surgeons participated in this study. 14 inexperienced surgeons were randomized to undergo virtual reality (VR) training for shoulder arthroscopy or no training, while 7 experienced surgeons acted as controls. The primary outcomes were 5-parameters based on the VR unit. Results indicated the inexperienced intervention group showed improvement in arthroscopic skills (based on the VR) unit from the first testing period to the second testing period. The experienced surgeons demonstrated comparable outcomes between both testing periods, while the inexperienced control group demonstrated large variations in the outcomes. Further studies are required to determine the transferability of skills developed from the VR unit into the operating theatre.


Details zur Finanzierung der Veröffentlichung +
Finanzierung:
Not Reported
Interessenkonflikte:
None disclosed

Risiko der Voreingenommenheit

4,5/10

Kriterien für die Berichterstattung

12/20

Fragilitäts-Index

N/A

Was the allocation sequence adequately generated?

Was allocation adequately concealed?

Blinding Treatment Providers: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?

Blinding Outcome Assessors: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?

Blinding Patients: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?

Was loss to follow-up (missing outcome data) infrequent?

Are reports of the study free of suggestion of selective outcome reporting?

Were outcomes objective, patient-important and assessed in a manner to limit bias (ie. duplicate assessors, Independent assessors)?

Was the sample size sufficiently large to assure a balance of prognosis and sufficiently large number of outcome events?

Was investigator expertise/experience with both treatment and control techniques likely the same (ie.were criteria for surgeon participation/expertise provided)?

Ja = 1

Ungewiss = 0.5

Nicht relevant = 0

Nein = 0

Die Bewertung der Berichtskriterien bewertet die Transparenz, mit der die Autoren die methodischen und studienspezifischen Merkmale der Studie in der Veröffentlichung angeben. Die Bewertung ist in fünf Kategorien unterteilt, die im Folgenden vorgestellt werden.

2/4

Randomization

3/4

Outcome Measurements

0/4

Inclusion / Exclusion

4/4

Therapy Description

3/4

Statistics

Detsky AS, Naylor CD, O'Rourke K, McGeer AJ, L'Abbé KA. J Clin Epidemiol. 1992;45:255-65

Der Fragilitätsindex ist ein Instrument, das bei der Interpretation signifikanter Ergebnisse hilft und ein Maß für die Stärke eines Ergebnisses liefert. Der Fragilitätsindex gibt die Anzahl der aufeinanderfolgenden Ereignisse an, die zu einem dichotomen Ergebnis hinzugefügt werden müssen, damit das Ergebnis nicht mehr signifikant ist. Eine kleine Zahl steht für ein schwächeres Ergebnis und eine große Zahl für ein stärkeres Ergebnis.

Warum wurde diese Studie jetzt benötigt?

Previous studies have reported a correlation in performance with virtual reality (VR) training and arthroscopic skills. VR training units may improve an individual's ability to perform invasive surgical techniques. However, no studies have looked at inexperienced orthopaedic surgeon's development in arthroscopic skills with a VR training unit compared to experienced orthopaedic surgeons.

Was war die wichtigste Forschungsfrage?

What are the outcomes in arthroscopic skills development when inexperienced orthopaedic surgeons undergo virtual reality (VR) training (for shoulder arthroscopy) compared to experienced surgeons who regularly perform arthroscopic surgery, or compared to inexperienced surgeons who do not receive any VR training?

Merkmale der Studie +
Bevölkerung:
21 orthopaedic surgeons (14 experienced, 7 inexperienced)
Intervention:
Group 2 (Inexperienced Intervention group): 7 surgeons with no arthroscopic experience received virtual reality training on insightMIST (an advanced arthroscopic VR trainer). Surgeons received a 5-hour training program on the InsightMIST program and were tested twice within 6-15 days. Group 3 (Inexperienced control group): 7 surgeons with no arthroscopic experience received no training
Vergleich:
Group 1 (Experienced control group): Experienced surgeons were tested twice on the InsightMIST trainer within 6-15 days (n=7 experienced orthopaedic surgeons)
Ergebnisse:
5 Parameters: Time to complete the exercise, maximum depth of collision with surrounding tissue, number of collisions with surrounding tissue, and paths travelled with both camera and probe.
Methoden:
RCT
Zeit:
Mean 10 days
Was waren die wichtigsten Ergebnisse?
  • The inexperienced intervention group saw a reduction in mean arthroscopy time from 720 (SD 239) seconds to 223 (SD 114) seconds (p=0.03 compared to the inexperienced control group).
  • The inexperienced intervention group had a reduction in camera distance traveled from 367 (SD 151) cm to 84 (SD 44) cm (p=0.02 compared to the inexperienced control group).
  • The intervention group had a significantly reduced depth of collision. Number of collisions and distance traveled by probe were also improved (although non-statistically significant).
  • The intervention group showed an improvement in reduced collisions (highest number of collisions from the first test out of all groups, to the lowest number of collisions by the second test), but the improvement was not significant (p=0.07). The number of collisions increased in both control groups from the first to second testing.
Was sollte ich mir besonders merken?

The intervention group showed great improvements on the 5 tested parameters from the first to second testing period. The experienced control group had comparable results, and the inexperienced control group had large intra- and interpersonal variation. Virtual reality (VR) training units for arthroscopic surgery may help inexperienced surgeons develop basic navigation skills required in arthroscopic surgery procedures.

Wie wird sich dies auf die Behandlung meiner Patienten auswirken?

Further studies should be performed to determine the transferability of skills from the virtual reality (VR) training unit to the operating theater.

HAFTUNGSAUSSCHLUSS

Der Inhalt dieser Seite dient nur zu Informationszwecken und ist nicht als Ersatz für professionelle medizinische Beratung, Diagnose oder Behandlung gedacht. Wenn Sie eine medizinische Behandlung benötigen, wenden Sie sich immer an Ihren Arzt oder suchen Sie die nächstgelegene Notaufnahme auf. Die Meinungen, Überzeugungen und Standpunkte, die von den Personen auf dieser Seite geäußert werden, spiegeln nicht die Meinungen, Überzeugungen und Standpunkte von OrthoEvidence wider.

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Wie man dies zitiert ACE Report

OrthoEvidence. Improved arthroscopic-related skill with virtual-reality training in inexperienced surgeon. OE Journal. 2013;1(2):86. Available from: https://myorthoevidence.com/AceReport/Show/improved-arthroscopic-related-skill-with-virtual-reality-training-in-inexperienced-surgeon

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