ACE Report Cover
Comparable outcomes with long- & short-arm splinting for displaced distal radius fractures
Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report
Sprache
Download Download Download
Herunterladen
Cite this Report Cite this Report Cite this Report
Zitieren
Add to Favorites Add to Favorites Add to Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites
+ Favoriten
Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report
Sprache
Download Download Download
Herunterladen
Cite this Report Cite this Report Cite this Report
Zitieren
Add to Favorites Add to Favorites Add to Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites
+ Favoriten

HAND & WRIST

A Comparison of Immediate Postreduction Splinting Constructs for Controlling Initial Displacement of Fractures of the Distal Radius: A Prospective Randomized Study of Long-Arm Versus Short-Arm Splinting

OrthoEvidence Journal (OE Journal) - ACE Report

OE Journal. 2018;6(5):3 J Hand Surg Am. 2006 May-Jun;31(5):766-70

Mitwirkende Autoren

MR Bong KA Egol M Leibman KJ Koval

118 patients with displaced distal radius fractures were randomised to undergo either a long-arm sugar tong splinting intervention or a short-arm radial gutter splinting intervention. Radiographic outcomes and disability were observed. Results indicated that comparable outcomes were seen between the long- and short-arm groups. The author's recommend the use of the short-arm splint due to it's improved functionality compared to the long-arm splint.


Details zur Finanzierung der Veröffentlichung +
Finanzierung:
Not Reported
Interessenkonflikte:
None disclosed

Risiko der Voreingenommenheit

4,5/10

Kriterien für die Berichterstattung

15/20

Fragilitäts-Index

N/A

Was the allocation sequence adequately generated?

Was allocation adequately concealed?

Blinding Treatment Providers: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?

Blinding Outcome Assessors: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?

Blinding Patients: Was knowledge of the allocated interventions adequately prevented?

Was loss to follow-up (missing outcome data) infrequent?

Are reports of the study free of suggestion of selective outcome reporting?

Were outcomes objective, patient-important and assessed in a manner to limit bias (ie. duplicate assessors, Independent assessors)?

Was the sample size sufficiently large to assure a balance of prognosis and sufficiently large number of outcome events?

Was investigator expertise/experience with both treatment and control techniques likely the same (ie.were criteria for surgeon participation/expertise provided)?

Ja = 1

Ungewiss = 0.5

Nicht relevant = 0

Nein = 0

Die Bewertung der Berichtskriterien bewertet die Transparenz, mit der die Autoren die methodischen und studienspezifischen Merkmale der Studie in der Veröffentlichung angeben. Die Bewertung ist in fünf Kategorien unterteilt, die im Folgenden vorgestellt werden.

2/4

Randomization

2/4

Outcome Measurements

3/4

Inclusion / Exclusion

4/4

Therapy Description

4/4

Statistics

Detsky AS, Naylor CD, O'Rourke K, McGeer AJ, L'Abbé KA. J Clin Epidemiol. 1992;45:255-65

Der Fragilitätsindex ist ein Instrument, das bei der Interpretation signifikanter Ergebnisse hilft und ein Maß für die Stärke eines Ergebnisses liefert. Der Fragilitätsindex gibt die Anzahl der aufeinanderfolgenden Ereignisse an, die zu einem dichotomen Ergebnis hinzugefügt werden müssen, damit das Ergebnis nicht mehr signifikant ist. Eine kleine Zahl steht für ein schwächeres Ergebnis und eine große Zahl für ein stärkeres Ergebnis.

Warum wurde diese Studie jetzt benötigt?

There is a lack of agreement in the medical community on the method of treating distal radius fractures. The forearm immobilization intervention is one of the most controversial treatment methods as it has produced conflicting data from studies. This present study examines the outcomes of long-arm and short-arm splinting in treating displaced distal radius fractures.

Was war die wichtigste Forschungsfrage?

What are the radiographic and disability outcomes when patients with displaced distal radius fractures undergo a long-arm sugar tong splinting intervention compared to a short-arm radial gutter splinting intervention at 13 months?

Merkmale der Studie +
Bevölkerung:
118 patients with displaced distal radius fractures. (Male: 26, Female: 59) (Age: >18 years; Mean age: 64 years)
Intervention:
Long-arm sugar tong splinting. The splint was made of 4-inch plaster, started dorsally at the metacarpophalangeal joint, extended around the elbow, and ended at the midpalmar region volarly. The wrists were positioned in slight flexion and ulnar deviation. (n=47)
Vergleich:
Short-arm radial gutter splinting. The splint was made of 6-inch plaster, started at the radial aspect of the wrist and covered the volar/dorsal aspects of the radius. The wrists were positioned in slight flexion and ulnar deviation. (n=38)
Ergebnisse:
Radiographic outcomes: maintenance of fracture reduction; Disability (Disabilities of the Arm, Shoulder, and Hand scores)
Methoden:
RCT
Zeit:
13 months (Follow-up at mean 8 (5-13) days post-splinting)

Was waren die wichtigsten Ergebnisse?

  • There was a loss of fracture reduction observed at the initial 8-day follow-up in 33 fractures. In the short-arm radial gutter splint group, 16/38 fractures were displaced compared to 17/47 fractures from the long-arm sugar tong splint group. However, this difference was not significant. (p=0.58)
  • No significant differences were seen between the splint's ability to maintain fracture reduction in stable and unstable displaced fractures when evaluated for fracture stability. (p=0.78)
  • No significant difference was seen in rate of reduction loss between the groups. (p=0.32)
  • Better outcomes in the DASH score was seen in the short-arm group (62+-19) compared with those in the long-arm group (70+-15) at one week. (p=0.044)
Was sollte ich mir besonders merken?

Comparable outcomes were seen in the long-arm sugar tong splint group and the short-arm radial gutter splint group in initial reduction maintenance. The authors of this study recommend the short-arm splint for initial immobilization due to its reduced functional limitations compared to the long-arm splint.

Wie wird sich dies auf die Behandlung meiner Patienten auswirken?

Patients may find the short-arm splint more functionally tolerable compared to the long-arm splint. However, the outcomes in reduction maintenance and disability were comparable with both interventions.

HAFTUNGSAUSSCHLUSS

Der Inhalt dieser Seite dient nur zu Informationszwecken und ist nicht als Ersatz für professionelle medizinische Beratung, Diagnose oder Behandlung gedacht. Wenn Sie eine medizinische Behandlung benötigen, wenden Sie sich immer an Ihren Arzt oder suchen Sie die nächstgelegene Notaufnahme auf. Die Meinungen, Überzeugungen und Standpunkte, die von den Personen auf dieser Seite geäußert werden, spiegeln nicht die Meinungen, Überzeugungen und Standpunkte von OrthoEvidence wider.

0 von 4 monatliche KOSTENLOSE Artikel freigeschaltet
Sie haben Ihr Limit von 4 kostenlosen Artikeln in diesem Monat erreicht

Zugang zu OrthoEvidence für nur $1,99 pro Woche.

Bleiben Sie auf dem Laufenden mit den neuesten Beweisen. Jederzeit kündbar.
  • Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
  • Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
  • Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Upgrade
Close Dialog
Willkommen zurück!
Passwort vergessen?
Starten Sie Ihre KOSTENLOSE Testversion noch heute!

Ihr Konto ist verbunden mit
und umfasst den kostenlosen Zugang zu OrthoEvidence


ODER
Passwort vergessen?

ODER
Bitte überprüfen Sie Ihre E-Mail

Wenn ein Konto mit der angegebenen E-Mail-Adresse existiert, wird Ihnen eine E-Mail zum Zurücksetzen des Passworts zugesandt. Wenn Sie keine E-Mail sehen, überprüfen Sie bitte Ihren Spam- oder Junk-Ordner.

Für weitere Hilfe, kontaktieren Sie unser Support-Team.

Bitte melden Sie sich an, um diese Funktion zu aktivieren

Um auf diese Funktion zugreifen zu können, müssen Sie bei einem aktiven OrthoEvidence-Konto angemeldet sein. Bitte melden Sie sich an oder erstellen Sie ein KOSTENLOSES Testkonto.

Übersetzen ACE Report

OrthoEvidence nutzt einen externen Übersetzungsdienst, um Inhalte in mehreren Sprachen zugänglich zu machen. Bitte beachten Sie, dass trotz aller Bemühungen um Genauigkeit die Übersetzungen nicht immer perfekt sind.

Wie man dies zitiert ACE Report

OrthoEvidence. Comparable outcomes with long- & short-arm splinting for displaced distal radius fractures. OE Journal. 2018;6(5):3. Available from: https://myorthoevidence.com/AceReport/Show/comparable-outcomes-with-long-short-arm-splinting-for-displaced-distal-radius-fractures

Zitat kopieren
Bitte melden Sie sich an, um diese Funktion zu aktivieren

Um auf diese Funktion zugreifen zu können, müssen Sie bei einem aktiven OrthoEvidence-Konto angemeldet sein. Bitte melden Sie sich an oder erstellen Sie ein KOSTENLOSES Testkonto.

Premium-Mitglied-Funktion

Um auf diese Funktion zugreifen zu können, müssen Sie bei einem Premium-Konto von OrthoEvidence angemeldet sein.

Teilen Sie dies ACE Report