ACE Report Cover
ACL reconstruction: BPTB graft has better stability but more complications than hamstring
Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report
Sprache
Download Download Download
Herunterladen
Cite this Report Cite this Report Cite this Report
Zitieren
Add to Favorites Add to Favorites Add to Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites
+ Favoriten
Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report
Sprache
Download Download Download
Herunterladen
Cite this Report Cite this Report Cite this Report
Zitieren
Add to Favorites Add to Favorites Add to Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites
+ Favoriten
SPORTS MEDICINE
ACL reconstruction: BPTB graft has better stability but more complications than hamstring .

OrthoEvidence Journal (OE Journal) - ACE Report

OE Journal. 2013;1(11):286 Arch Orthop Trauma Surg. 2012 Sep;132(9):1287-97. doi: 10.1007/s00402-012-1532-5. Epub 2012 Jun 3
Mitwirkende Autoren

S Li Y Chen Z Lin W Cui J Zhao W Su

This meta-analysis and systematic review identified 9 randomized controlled trials comparing hamstring (HT) autografts and bone-patellar tendon-bone (BPTB) autografts in patients undergoing anterior cruciate ligament (ACL) reconstruction. The analysis indicated that the HT autograft group had a significantly lower proportion of patients with a negative Pivot test than the BPTB autograft group. However, fewer patients in the HT group experienced post-operative anterior knee pain and kneeling pain compared to the BPTB group.


Details zur Finanzierung der Veröffentlichung +
Finanzierung:
Not Reported
Conflicts:
None disclosed

Risiko der Voreingenommenheit

10/10

Kriterien für die Berichterstattung

17/20

Fragilitäts-Index

N/A

Were the search methods used to find evidence (original research) on the primary question or questions stated?

Was the search for evidence reasonably comprehensive?

Were the criteria used for deciding which studies to include in the overview reported?

Was the bias in the selection of studies avoided?

Were the criteria used for assessing the validity of the included studies reported?

Was the validity of all of the studies referred to in the text assessed with use of appropriate criteria (either in selecting the studies for inclusion or in analyzing the studies that were cited)?

Were the methods used to combine the findings of the relevant studies (to reach a conclusion) reported?

Were the findings of the relevant studies combined appropriately relative to the primary question that the overview addresses?

Were the conclusions made by the author or authors supported by the data and or analysis reported in the overview?

How would you rate the scientific quality of this evidence?

Ja = 1

Ungewiss = 0.5

Nicht relevant = 0

Nein = 0

Die Bewertung der Berichtskriterien bewertet die Transparenz, mit der die Autoren die methodischen und studienspezifischen Merkmale der Studie in der Veröffentlichung angeben. Die Bewertung ist in fünf Kategorien unterteilt, die im Folgenden vorgestellt werden.

4/4

Introduction

3/4

Accessing Data

3/4

Analysing Data

4/4

Results

3/4

Discussion

Detsky AS, Naylor CD, O'Rourke K, McGeer AJ, L'Abbé KA. J Clin Epidemiol. 1992;45:255-65

Der Fragilitätsindex ist ein Instrument, das bei der Interpretation signifikanter Ergebnisse hilft und ein Maß für die Stärke eines Ergebnisses liefert. Der Fragilitätsindex gibt die Anzahl der aufeinanderfolgenden Ereignisse an, die zu einem dichotomen Ergebnis hinzugefügt werden müssen, damit das Ergebnis nicht mehr signifikant ist. Eine kleine Zahl steht für ein schwächeres Ergebnis und eine große Zahl für ein stärkeres Ergebnis.

Warum wurde diese Studie jetzt benötigt?

There is currently much debate regarding the optimal type of graft that for ACL reconstruction. While autografts have been considered superior to allografts, it is still uncertain as to which type of autograft is best. HT autografts have been associated with a lower risk of donor site morbidity than BPTB autografts, whereas BPTB grafts have been shown to be more stable than the HT alternative. This meta-analysis and systematic review, therefore, aimed to include only randomized controlled trials in comparing the effectiveness of HT and BPTB autografts in patients undergoing ACL reconstruction.

Was war die wichtigste Forschungsfrage?

Is there a difference between HT and BPTB autografts with regard to stability, function, and complications in patients undergoing ACL reconstruction?

Merkmale der Studie +
Data Source:
A search for articles published up until December 2011 was conducted using the Cochrane Central Register of Controlled Trials (CENTRAL), MEDLINE and EMBASE.
Index Terms:
Index terms included ACL, reconstructive surgical procedures, transplants, autologous, patellar ligament, HS, hamstrings, semitendinosus and gracilis.
Study Selection:
Studies included were randomized controlled trials comparing HT and BPTB autografts in unilateral ACL reconstruction. Outcomes of interest included IKDC scores, Lachman test, Pivot test, anterior keen and kneeling pain, extension and flexion loss, graft failure, infection rate, and reoperations asociated with meniscal and patellofemoral crepitation. Studies were selected by two independent reviewers and disagreements were resolved by discussion or a third author.
Data Extraction:
Data was extracted by two independent reviewers. Disagreements were resolved through discussion or by a third reviewer.
Data Synthesis:
Review Manager was used to compile the data. Dichotomous outcomes were expressed as relative risk (RR) ratios with 95% confidence intervals (CI). A fixed-effects model was used when there was no significant heterogeneity, and a random-effects model was used when heterogeneity was calculated. Heterogeneity was calculated using a chi squared test, in which p<0.1 was considered significant.
Was waren die wichtigsten Ergebnisse?
  • According to 8 studies, the two autografts did not differ with respect to post-operative knee joint function (IKDC scores) (RR 1.05, 95 % CI 0.93-1.19, p=0.41)
  • The pooled data from 5 studies indicated that there was no significant difference between the two types of autografts for the proportion of patients with negative Lachman test results (RR 0.65, 95 % CI 0.18-2.34, p=0.51)
  • According to 6 studies, the BPTB autograft resulted in a higher proportion of patients with a negative Pivot test than the HT autograft (RR 0.87, 95 % CI 0.79-0.96, p=0.004)
  • The HT group demonstrated a lower incidence of post-operative anterior knee pain (4 studies) (RR 0.66, 95 % CI 0.45-0.96, p=0.03) and kneeling pain (6 studies) (RR 0.49, 95 % CI 0.27-0.91, p=0.02) than the BPTB group
  • From 5 studies, extension loss of 5 degrees or greater was seen in 26 out of 219 HT group patients and 29 out of 178 BPTB group patients (RR 0.63, 95% CI 0.39-1.01); from 3 studies, flexion loss of 5 degrees or more was seen in 62 of 141 HT patients and 37 of 105 BPTB patients (RR 1.03, 95 % CI 0.78-1.35)
  • There was no difference between the two groups for the incidence of graft failure (8 studies; RR 1.37, 95 % CI 0.67-2.81, p=0.38), infection rate (6 studies; RR 1.04, 95 % CI 0.46-2.35, p=0.93), and rate of reoperation related to the meniscus (RR 1.78, 95 % CI 0.75-4.22, p=0.19)
Was sollte ich mir besonders merken?

The results suggested that bone-patellar tendon-bone (BPTB) autografts were superior to hamstring autografts with respect to the resulting knee joint stability after ACL reconstruction. However, the hamstring graft resulted in fewer complications (anterior knee pain, and pain when kneeling) than the BPTB graft.

Wie wird sich dies auf die Behandlung meiner Patienten auswirken?

Using a BPTB autograft for ACL reconstruction results in greater rotational stability compared to using a hamstring autograft as assessed with the Pivot shift test at the expense of a higher likelihood of anterior knee pain and kneeling pain.Although patients who received the BPTB autograft tended to demonstrate better recovery of knee joint stability than those who received the hamstring graft, a greater incidence of anterior knee pain and kneeling pain was seen in the BPTB patients than the hamstring group patients.

HAFTUNGSAUSSCHLUSS

Der Inhalt dieser Seite dient nur zu Informationszwecken und ist nicht als Ersatz für professionelle medizinische Beratung, Diagnose oder Behandlung gedacht. Wenn Sie eine medizinische Behandlung benötigen, wenden Sie sich immer an Ihren Arzt oder suchen Sie die nächstgelegene Notaufnahme auf. Die Meinungen, Überzeugungen und Standpunkte, die von den Personen auf dieser Seite geäußert werden, spiegeln nicht die Meinungen, Überzeugungen und Standpunkte von OrthoEvidence wider.

0 von 4 monatliche KOSTENLOSE Artikel freigeschaltet
Sie haben Ihr Limit von 4 kostenlosen Artikeln in diesem Monat erreicht

Zugang zu OrthoEvidence für nur $1,99 pro Woche.

Bleiben Sie auf dem Laufenden mit den neuesten Beweisen. Jederzeit kündbar.
  • Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
  • Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
  • Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Upgrade
Willkommen zurück!
Passwort vergessen?
Starten Sie Ihre KOSTENLOSE Testversion noch heute!

Ihr Konto ist verbunden mit
und umfasst den kostenlosen Zugang zu OrthoEvidence


ODER
Passwort vergessen?

ODER
Bitte überprüfen Sie Ihre E-Mail

Wenn ein Konto mit der angegebenen E-Mail-Adresse existiert, wird Ihnen eine E-Mail zum Zurücksetzen des Passworts zugesandt. Wenn Sie keine E-Mail sehen, überprüfen Sie bitte Ihren Spam- oder Junk-Ordner.

Für weitere Hilfe, kontaktieren Sie unser Support-Team.

Bitte melden Sie sich an, um diese Funktion zu aktivieren

Um auf diese Funktion zugreifen zu können, müssen Sie bei einem aktiven OrthoEvidence-Konto angemeldet sein. Bitte melden Sie sich an oder erstellen Sie ein KOSTENLOSES Testkonto.

Übersetzen ACE Report

OrthoEvidence nutzt einen externen Übersetzungsdienst, um Inhalte in mehreren Sprachen zugänglich zu machen. Bitte beachten Sie, dass trotz aller Bemühungen um Genauigkeit die Übersetzungen nicht immer perfekt sind.

Wie man dies zitiert ACE Report

OrthoEvidence. ACL reconstruction: BPTB graft has better stability but more complications than hamstring. OE Journal. 2013;1(11):286. Available from: https://myorthoevidence.com/AceReport/Show/acl-reconstruction-bptb-graft-has-better-stability-but-more-complications-than-hamstring

Zitat kopieren
Bitte melden Sie sich an, um diese Funktion zu aktivieren

Um auf diese Funktion zugreifen zu können, müssen Sie bei einem aktiven OrthoEvidence-Konto angemeldet sein. Bitte melden Sie sich an oder erstellen Sie ein KOSTENLOSES Testkonto.

Premium-Mitglied-Funktion

Um auf diese Funktion zugreifen zu können, müssen Sie bei einem Premium-Konto von OrthoEvidence angemeldet sein.

Teilen Sie dies ACE Report