Transforaminal endoscopic discectomy versus microdiscectomy for lumbar disc herniation .
Diese Studie wurde als potenziell hochrangig eingestuft.
Die KI-gesteuerte High-Impact-Metrik von OE schätzt den Einfluss ein, den eine Arbeit wahrscheinlich haben wird, indem sie Signale sowohl aus der Zeitschrift, in der sie veröffentlicht wurde, als auch aus dem wissenschaftlichen Inhalt des Artikels selbst integriert.
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Dies ermöglicht eine frühere Erkennung von klinisch bedeutsamer Forschung und hilft den Lesern, sich auf Artikel zu konzentrieren, die die zukünftige Praxis am ehesten beeinflussen werden.
A randomised controlled trial of transforaminal endoscopic discectomy vs microdiscectomy
Eur Spine J. 2017 Mar;26(3):847-856140 patients with single-level lumbar disc herniation were randomized to either transforaminal endoscopic discectomy or microdiscectomy. Patients were evaluated over a 2-year follow-up for back pain on a visual analog scale (VAS), leg pain on a VAS, disability on the Oswestry Disability Index (ODI), and health-related quality-of-life on the Short Form 36. The results of this trial indicated that disability and back pain were similar between the two groups over the 2-year follow-up, while leg pain severity at 2 years was significantly lower among those who were treated with transforaminal endoscopic discectomy. Radiation exposure during surgery was significantly higher, while length of hospital stay was significantly shorter, in patients treated with transforaminal endoscopic discectomy.
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