Tourniquet vs. No Tourniquet in Total Knee Arthroplasty: 5 year follow-up .
Dieser Bericht wurde verifiziert
von einem oder mehreren Autoren der
ursprünglichen Veröffentlichung.
Effects of the Use of Tourniquet in Total Knee Arthroplasty on the Clinical and Functional Outcomes with 5 Years of Follow-up: A Randomized Controlled Trial.
J Knee Surg. 2021 Jul 14.One hundred and one patients undergoing primary total knee arthroplasty were randomized to receive an intraoperative thigh tourniquet or no tourniquet. The primary outcomes of interest were functional outcomes measured by the Knee Society Score (KSS) and Knee injury and osteoarthritis outcome score (KOOS) and postoperative thigh pain measured using the Visual Analogue Scale (VAS). Other outcomes of interest were operative time, blood loss, intraoperative visualization and complications. The no tourniquet group had significantly improved KSS and KOOS scores up to 2, 6 and 12 weeks postoperatively. Similarly, pain scores were lower in the tourniquet group up to 6 weeks postoperatively. No differences in functional outcomes or pain scores persisted at final follow-up. Operative time and visualization was improved in the tourniquet group. Intraoperative and total blood loss was lower in the tourniquet group. No differences in complications were noted.
Vollständigen ACE-Bericht freischalten
Sie haben Zugang zu 4 weiteren KOSTENLOSEN Artikeln in diesem Monat.
Klicken Sie unten, um diese ACE Reports freizuschalten und anzusehen
Jetzt freischalten
Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Exklusiver Zugang zu Originalartikeln, einschließlich eigener systematischer Übersichten, sowie zu Artikeln über Methoden der Gesundheitsforschung und aktuelle orthopädische Themen
