SHOULDER & ELBOW
Subscapularis tenotomy versus lesser tuberosity osteotomy during total shoulder arthroplasty for primary osteoarthritis: a prospective, randomized controlled trial
Diese Studie wurde als potenziell hochrangig eingestuft.
Die KI-gesteuerte High-Impact-Metrik von OE schätzt den Einfluss ein, den eine Arbeit wahrscheinlich haben wird, indem sie Signale sowohl aus der Zeitschrift, in der sie veröffentlicht wurde, als auch aus dem wissenschaftlichen Inhalt des Artikels selbst integriert.
Das mit Hilfe modernster natürlicher Sprachverarbeitung entwickelte OE High Impact-Modell sagt die zukünftige Zitationsleistung einer Studie genauer voraus als der Impact-Faktor einer Zeitschrift allein.
Dies ermöglicht eine frühere Erkennung von klinisch bedeutsamer Forschung und hilft den Lesern, sich auf Artikel zu konzentrieren, die die zukünftige Praxis am ehesten beeinflussen werden.
OrthoEvidence Journal (OE Journal) - ACE Report
OE Journal. 2019;7(12):26 J Shoulder Elbow Surg. 2019 Mar;28(3):407-414.60 patients with primary glenohumeral osteoarthritis and scheduled for a total shoulder arthroplasty (TSA) were randomized to receive sub-scapularis repair via a sub-scapularis tenotomy (ST) or a lesser tuberosity osteotomy (LTO). Outcomes of interest included range of motion and strength measurements on forward elevation, internal rotation and external rotation, pain on a Visual Analog Scale (VAS), the Simple Shoulder Test (SST), the Short-Form 36 (SF-36) questionnaire and American Shoulder and Elbow Surgeons (ASES) score. Follow up was performed up to 1 year post-operation. Results revealed no significant differences between the LTO and ST groups in range of motion or strength om forward elevation, internal rotation, or external rotation, as well as no significant differences in VAS pain scores, ASES scores and SF-36 scores. At 3 months, SST score was significantly higher in the LTO group compared to the ST group, however at 1 year no significant difference in SST score was observed between the two groups. Additionally, mean case duration and the time for sub-scapularis repair was significantly longer in the LTO group compared to the ST group. No cases of component loosening or instability were reported in either group.
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