Significant Pain Reduction with 4 Weeks of Microcurrent Therapy vs Sham for Acute Knee Pain .
Dieser Bericht wurde verifiziert
von einem oder mehreren Autoren der
ursprünglichen Veröffentlichung.
Efficacy of microcurrent therapy for treatment of acute knee pain: A randomized double-blinded controlled clinical trial
Clin Rehabil. 2021 Mar;35(3): 390-398.Fifty-two patients with acute knee pain were randomized to receive 4 weeks of daily microcurrent therapy (3 hours/day; n=26) or placebo microcurrent therapy (n=26) for the improvement of function and relief of pain. Outcomes of interest included pain severity on a Numeric Pain Rating Scale (NPRS) and physical scores of the Short-Form 12 (SF-12) quality of life questionnaire. Outcomes were assessed at 1, 2, 3, and 4 weeks follow-up. Results revealed a statistically significantly greater change from baseline for NPRS worst pain scores in the active group compared to the placebo group at weeks 2, 3, and 4 (p<0.05 for all). In the analysis controlling for age (young/middle-aged/older) and BMI, it was found that the older age group reported a significantly higher reduction in NPRS worst pain. Moreover, for SF-12 physical scores, the active group reported an increasing trend of improvement from baseline up to 3 weeks follow-up, whilst the placebo group reported a decreasing improvement from baseline.
Vollständigen ACE-Bericht freischalten
Sie haben Zugang zu 4 weiteren KOSTENLOSEN Artikeln in diesem Monat.
Klicken Sie unten, um diese ACE Reports freizuschalten und anzusehen
Jetzt freischalten
Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Exklusiver Zugang zu Originalartikeln, einschließlich eigener systematischer Übersichten, sowie zu Artikeln über Methoden der Gesundheitsforschung und aktuelle orthopädische Themen
