Sequential Intravenous Tranexamic Acid After Posterior Lumbar Interbody Fusion .
The effect of sequential perioperative intravenous tranexamic acid in reducing postoperative blood loss and hidden blood loss after posterior lumbar interbody fusion: a randomized controlled trial.
Front Med (Lausanne) . 2023 Aug 4:10:1192971.123 patients undergoing posterior lumbar interbody fusion (PLIF) were randomized to receive either sequential perioperative intravenous tranexamic acid (TXA; n=63) or a saline control (n=59). The primary outcomes of interest included hidden blood loss (HBL) and postoperative blood loss (PBL). Secondary outcomes of interest included total blood loss (TBL), drainage removal time (DRT), length of stay (LOS), interleukin-6 (IL-6), C-reactive protein (CRP), hematocrit (HCT) and hemoglobin levels (Hb), TXA complications, liver and kidney function indicators, and coagulation function indicator levels. TBL, PBL, and HBL were significantly lower in the TXA group compared to the saline control. HCT and Hb levels, & coagulation function were similar among the two groups up to 5 postoperative days (POD). Changes in HCT and Hb, fibrinogen degradation products (FDP), and D-Dimer (D-D) were significantly better in the TXA group on POD 1 and POD3. IL-6 and CRP were also significantly better in the TXA group on POD1-5 and POD3-5, respectively.
Vollständigen ACE-Bericht freischalten
Sie haben Zugang zu 4 weiteren KOSTENLOSEN Artikeln in diesem Monat.
Klicken Sie unten, um diese ACE Reports freizuschalten und anzusehen
Jetzt freischalten
Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Exklusiver Zugang zu Originalartikeln, einschließlich eigener systematischer Übersichten, sowie zu Artikeln über Methoden der Gesundheitsforschung und aktuelle orthopädische Themen