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OTA 2019: No difference in outcomes between AIBG and cement in tibial plateau fracture bone defects
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TRAUMA
OTA 2019: No difference in outcomes between AIBG and cement in tibial plateau fracture bone defects .

OrthoEvidence Journal (OE Journal) - ACE Report

OE Journal. 2025;13(3):39

Bone graft substitutes are generally required in tibial plateau fractures. Previous studies have established calcium phosphate as superior to autogenous iliac crest bone graft (AIBG), at least in terms of subsidence. The authors in this study randomized 137 patients with AO 41-B2 and 41-B3 fractures to receiver either AIBG or a hydroxyapatite/calcium sulfate cement. Outcomes measured were the SF-12 physical and mental component scores (PCS & MCS), pain on visual analogue scale, and subsidence on radiography, all measured at 26 weeks post-operatively. The calcium bone substitute was non-inferior in terms of SF12 PCS, MCS, subsidence, and pain score. There was significantly less blood loss in the calcium bone substitute group, and a trend towards shorter duration of surgery.


Konferenzbericht

Dieser ACE-Bericht ist eine Zusammenfassung einer Konferenzpräsentation oder eines Abstracts. Aufgrund der zur Verfügung gestellten Informationen ist es nur begrenzt möglich, eine genaue Bewertung des Risikos von Verzerrungen oder der Gesamtqualität vorzunehmen. Bitte interpretieren Sie die Ergebnisse mit Vorsicht, da die Studien möglicherweise noch nicht abgeschlossen sind und ausgewählte Ergebnisse präsentiert wurden.

Warum wurde diese Studie jetzt benötigt?

Previous evidence has suggested that the use of calcium phosphate is superior to autologous iliac crest bone grafting in terms of subsidence for use in tibial plateau fractures. This study aims to re-examine this question based on currently available technology.

Was war die wichtigste Forschungsfrage?

In patients with tibial plateau fractures who require bone substitute, how does an autologous iliac bone graft (AIBG) compare to a biphasic hydroxyapatite/calcium sulfate cement in terms of pain, function, blood loss, operative time, and subsidence?

Merkmale der Studie +
Population:
137 patients with acute tibial plateau depression fractures AO 41-B2 and 41-B3.
Intervention:
Bioresorbable hydroxyapatite/calcium sulfate cement
Comparison:
Autologous iliac crest bone graft
Outcomes:
SF-12 physical/mental component scores, visual analog scale, blood loss, operative time and subsidence
Methods:
Multicentre randomized controlled trial
Time:
Follow-up was performed up to 26 weeks
Was waren die wichtigsten Ergebnisse?
  • The biphasic hydroxyapatite/calcium sulfate cement group had significantly less estimated blood loss
  • There was a trend towards shorter operative time (non-significant) in the hydroxyapatite/calcium sulfate cement group
  • There was no significant difference between the two groups in terms of subsidence, pain, or SF-12 scores
Was sollte ich mir besonders merken?

The calcium bone substitute was non-inferior in terms of SF12 PCS, MCS, subsidence, and pain score. There was significantly less blood loss in the calcium bone substitute group, and a trend towards shorter duration of surgery.

Wie wird sich dies auf die Behandlung meiner Patienten auswirken?

This trial suggests counter to previous evidence that AIBG may actually be similar to calcium bone substitute in terms of subsidence, though it may result in longer operative times and potentially greater blood loss.

HAFTUNGSAUSSCHLUSS

Der Inhalt dieser Seite dient nur zu Informationszwecken und ist nicht als Ersatz für professionelle medizinische Beratung, Diagnose oder Behandlung gedacht. Wenn Sie eine medizinische Behandlung benötigen, wenden Sie sich immer an Ihren Arzt oder suchen Sie die nächstgelegene Notaufnahme auf. Die Meinungen, Überzeugungen und Standpunkte, die von den Personen auf dieser Seite geäußert werden, spiegeln nicht die Meinungen, Überzeugungen und Standpunkte von OrthoEvidence wider.

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Wie man dies zitiert ACE Report

OrthoEvidence. OTA 2019: No difference in outcomes between AIBG and cement in tibial plateau fracture bone defects. OE Journal. 2025;13(3):39. Available from: https://myorthoevidence.com/AceReport/Show/ota-2019-no-difference-in-outcomes-between-aibg-and-cement-in-tibial-plateau-fracture-bone-defects

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