OTA 2014: Continuous popliteal SNB reduces rebound pain vs. single-shot in ankle fractures .
Continuous Popliteal Sciatic Nerve Block for Ankle Fractures Reduces Postoperative Opioid Requirements and Rebound Pain: A Prospective Randomized Comparative Trial
50 patients scheduled to undergo operative fixation of ankle fractures were randomly allocated to receive popliteal sciatic nerve block either through a single injection or a continuous infusion. The purpose of the study was to investigate whether continuous anesthetic infusion or single injection would reduce rebound pain (reoccurring pain between 12 to 24 hours postoperatively) and narcotic usage following operative fixation of an ankle fracture. Results revealed that the use of continuous infusion offered a significant decrease in rebound pain compared to single injection at 12 hours after surgery. Over the first 72 postoperative hours, the need for narcotic pain killers were significantly reduced in patients who received continuous infusion.
Vollständigen ACE-Bericht freischalten
Sie haben Zugang zu 4 weiteren KOSTENLOSEN Artikeln in diesem Monat.
Klicken Sie unten, um diese ACE Reports freizuschalten und anzusehen
Jetzt freischalten
Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Exklusiver Zugang zu Originalartikeln, einschließlich eigener systematischer Übersichten, sowie zu Artikeln über Methoden der Gesundheitsforschung und aktuelle orthopädische Themen