Nonopioid analgesia demonstrates better 12-month efficacy versus opioids for chronic OA pain and LBP .
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Diese Studie wurde als potenziell hochrangig eingestuft.
Die KI-gesteuerte High-Impact-Metrik von OE schätzt den Einfluss ein, den eine Arbeit wahrscheinlich haben wird, indem sie Signale sowohl aus der Zeitschrift, in der sie veröffentlicht wurde, als auch aus dem wissenschaftlichen Inhalt des Artikels selbst integriert.
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Dies ermöglicht eine frühere Erkennung von klinisch bedeutsamer Forschung und hilft den Lesern, sich auf Artikel zu konzentrieren, die die zukünftige Praxis am ehesten beeinflussen werden.
Effect of Opioid vs Nonopioid Medications on Pain-Related Function in Patients With Chronic Back Pain or Hip or Knee Osteoarthritis Pain: The SPACE Randomized Clinical Trial
JAMA. 2018 Mar 6;319(9):872-882240 patients with moderate-to-severe chronic low back pain, knee osteoarthritis pain, or hip osteoarthritis pain were randomized to analgesia through either an opioid or nonopioid medication regimen. Patients were assessed over 12-month follow-up for efficacy outcomes related to pain-related function, pain severity, quality-of-life and disability, and safety outcomes related to adverse events and potential opioid misuse. Despite no significant difference in pain-related function scores over 12 months, significantly worse results for pain severity over 12-month follow-up were observed in the opioid group compared to the nonopioid group. Checklist scores for medication-related adverse events demonstrated significantly higher scores in the opioid group compared to the nonopioid group throughout follow-up.
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