Low-Dose Duloxetine After TKA: Opioid-Sparing Without Added Pain Relief .
Does postoperative low-dose duloxetine provide analgesic effect and lower morphine consumption after primary total knee arthroplasty? A prospective, double-blind, randomized controlled trial.
Arch Orthop Trauma Surg . 2024 Nov;144(11):4979-4987.Eighty-four patients with primary knee osteoarthritis were randomized to receive duloxetine 30 mg daily for 6 weeks (n=42) or standard multimodal analgesia alone (n=42). The primary outcome was VAS pain at rest, during walking, and at night at 24 h, 72 h, 2 weeks, 6 weeks, and 12 weeks. Secondary outcomes were morphine use (0–72 h), adverse events, knee ROM, and function (OKS, KOOS). Overall, the results of the study revealed no between-group differences in VAS at rest or during walking at any timepoint, with a single improvement for night pain at 2 weeks in the duloxetine group; total morphine consumption over 72 h was ~33% lower with duloxetine, and KOOS “symptoms” scores were better at 6 and 12 weeks, with similar adverse events and ROM. In short, low-dose duloxetine did not meaningfully lower early pain scores but did reduce opioid use and modestly improved symptom scores, supporting its consideration as an adjunct to multimodal analgesia after TKA.
Vollständigen ACE-Bericht freischalten
Sie haben Zugang zu 4 weiteren KOSTENLOSEN Artikeln in diesem Monat.
Klicken Sie unten, um diese ACE Reports freizuschalten und anzusehen
Jetzt freischalten
Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Exklusiver Zugang zu Originalartikeln, einschließlich eigener systematischer Übersichten, sowie zu Artikeln über Methoden der Gesundheitsforschung und aktuelle orthopädische Themen