Lateral Decubitus Position vs. Anterolateral in Bipolar Hemiarthroplasty After Femoral Neck Fracture .
Direct anterior in lateral decubitus position versus anterolateral approach in bipolar hemiarthroplasty after femoral neck fracture: a randomized controlled trial.
Eur J Orthop Surg Traumatol. 2025 01-Nov:. 10.1007/s00590-025-04566-0Zusammenfassung der Studie
44 patients with displaced femoral neck fractures were randomized to undergo bipolar hemiarthroplasty via the direct anterior approach (DAA) in the lateral decubitus position or the anterolateral approach (ALA). In total, 18 patients in each group were included in the 18-week analysis. The primary outcome of interest was postoperative Harris Hip Score (HHS) at 2, 6, and 18 weeks. Secondary outcomes included 24-hour postoperative visual analogue scale (VAS) pain scores, operative time, intraoperative blood loss, leg length discrepancy (LLD), length of hospital stay, and perioperative complications. Overall, the results of the study revealed that the DAA group achieved significantly higher early HHS scores at all measured time points compared with the ALA group. Additionally, the DAA group experienced lower early postoperative pain, shorter operative times, and reduced blood loss. No significant differences were observed in leg length discrepancy or hospital stay duration. These findings support the DAA in the lateral decubitus position as the best approach for early functional recovery in elderly patients undergoing bipolar hemiarthroplasty.
Vollständigen ACE-Bericht freischalten
Sie haben Zugang zu 4 weiteren KOSTENLOSEN Artikeln in diesem Monat.
Klicken Sie unten, um diese ACE Reports freizuschalten und anzusehen
Jetzt freischalten
Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Exklusiver Zugang zu Originalartikeln, einschließlich eigener systematischer Übersichten, sowie zu Artikeln über Methoden der Gesundheitsforschung und aktuelle orthopädische Themen
Oder upgraden Sie noch heute und erhalten Sie Zugang zu allen OrthoEvidence-Inhalten für nur $1,99 pro Woche.
Sie haben bereits ein Konto? Einloggen
Gehören Sie zu einem unserer Partnerverbände?
Klicken Sie hier, um im Rahmen Ihrer Verbandsmitgliedschaft kostenlosen Zugang zu erhalten!