Increasing number of IV TXA doses further improves efficacy without increasing VTE risk in THA .
Diese Studie wurde als potenziell hochrangig eingestuft.
Die KI-gesteuerte High-Impact-Metrik von OE schätzt den Einfluss ein, den eine Arbeit wahrscheinlich haben wird, indem sie Signale sowohl aus der Zeitschrift, in der sie veröffentlicht wurde, als auch aus dem wissenschaftlichen Inhalt des Artikels selbst integriert.
Das mit Hilfe modernster natürlicher Sprachverarbeitung entwickelte OE High Impact-Modell sagt die zukünftige Zitationsleistung einer Studie genauer voraus als der Impact-Faktor einer Zeitschrift allein.
Dies ermöglicht eine frühere Erkennung von klinisch bedeutsamer Forschung und hilft den Lesern, sich auf Artikel zu konzentrieren, die die zukünftige Praxis am ehesten beeinflussen werden.
Multiple-Dose Intravenous Tranexamic Acid Further Reduces Hidden Blood Loss After Total Hip Arthroplasty: A Randomized Controlled Trial
J Arthroplasty. 2018 Sep;33(9):2940-2945. doi: 10.1016/j.arth.2018.04.024150 patients scheduled for total hip arthroplasty and administered an intravenous dose of tranexamic acid prior to incision were randomized to either an additional 2, 3, or 4 IV TXA doses after 3 hour intervals thereafter. Patients were assessed for hidden blood loss, total blood loss, intraoperative blood loss, hemoglobin drop, transfusion rate, length of hospital stay, and incidence of thromboembolic complications. Results demonstrated significantly lower hidden blood loss, lower total blood loss, and smaller Hb drop in the 4 dose group compared with either the 3 or 2 dose group, though no transfusion was required in any group. No cases symptomatic deep vein thrombosis or pulmonary embolism were recorded; asymptomatic intramuscular thromboembolism rate ranged from 6-12% among the three groups.
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