Impact of spinal vs general anaesthesia on perioperative obstructive sleep apnoea severity post TKA .
Diese Studie wurde als potentiell hochwirksam eingestuft.
Die KI-gesteuerte High-Impact-Metrik von OE schätzt den Einfluss ein, den eine Arbeit wahrscheinlich haben wird, indem sie Signale sowohl der Zeitschrift, in der sie veröffentlicht wurde, als auch des wissenschaftlichen Inhalts des Artikels selbst integriert.
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Dies ermöglicht eine frühere Erkennung von klinisch bedeutsamer Forschung und hilft den Lesern, sich auf Artikel zu konzentrieren, die die zukünftige Praxis am ehesten beeinflussen werden.
Impact of spinal versus general anaesthesia on perioperative obstructive sleep apnoea severity in patients undergoing hip arthroplasty: a post hoc analysis of two randomised controlled trials.
Br J Anaesth . 2024 Aug;133(2):416-423.Ninety-six patients with obstructive sleep apnea undergoing hip arthroplasty were randomized to receive spinal anesthesia (n=47) or general anesthesia (n=49). The primary outcomes were the supine apnea-hypopnea index (AHI) on the first postoperative night and the evolution of supine AHI up to the third postoperative night. Secondary outcomes included the oxygen desaturation index and global AHI on the same nights. The severity of postoperative OSA, as measured by supine AHI, did not differ significantly between the groups on either postoperative night 1 or night 3. Overall, postoperative sleep apnea severity worsened by the third postoperative night in both groups. These findings suggest no benefit of spinal anesthesia over general anesthesia in reducing postoperative OSA severity in this population.
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