Enhanced Recovery After Surgery + Interscalene Brachial Plexus Block for Rotator Cuff Repair .
Early clinical efficacy analysis of enhanced recovery following surgery combined with interscalene brachial plexus block for arthroscopic rotator cuff repair.
Medicine (Baltimore) . 2023 Nov 10;102(45):e35943.240 patients undergoing arthroscopic rotator cuff repair were randomized to receive either enhanced recovery after surgery (ERAS) with an interscalene block (ERAS + ISB; n=80), surgery + ERAS (n=80), or surgery only (n=80). The primary outcome of interest was pain on a Visual Analog Scale (VAS). Secondary outcomes of interest included length of stay, constant shoulder score, University of California-Los Angeles (UCLA) scores, and the incidence of joint stiffness and swelling. The ERAS + ISB group exhibited the most effective pain control and shortest hospital stay, outperforming the surgery + ERAS group, which surpassed the surgery-only group. While the surgery + ERAS and ERAS+ISB groups showed better shoulder function scores than the surgery-only group at 6 weeks and 3 months postoperatively, no significant differences were found between them. Postoperative joint swelling was significantly higher in the surgery-only group than in the other two treatment groups, although postoperative stiffness did not vary significantly among the groups.
Vollständigen ACE-Bericht freischalten
Sie haben Zugang zu 4 weiteren KOSTENLOSEN Artikeln in diesem Monat.
Klicken Sie unten, um diese ACE Reports freizuschalten und anzusehen
Jetzt freischalten
Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Exklusiver Zugang zu Originalartikeln, einschließlich eigener systematischer Übersichten, sowie zu Artikeln über Methoden der Gesundheitsforschung und aktuelle orthopädische Themen