Early Radiographic & Clinical Outcomes of Robotic-arm-assisted vs Conventional TKA .
Early Radiographic and Clinical Outcomes of Robotic-arm-assisted versus Conventional Total Knee Arthroplasty: A Multicenter Randomized Controlled Trial.
Orthop Surg . 2024 Nov;16(11):2732-2740.One hundred and thirty patients with knee osteoarthritis undergoing primary TKA were randomized to receive robotic-arm-assisted TKA (n=65) or conventional TKA (n=65). The primary outcome was the proportion of patients with a mechanical axis deviation of ≤3° between the femur and tibia, assessed via full-length weight-bearing X-rays at six weeks postoperatively. Secondary outcomes included operation time, postoperative functional outcomes measured by the American Knee Society Score (KSS) and the Western Ontario and McMaster Universities Osteoarthritis Index (WOMAC), quality of life (SF-36), and adverse events (AEs). Overall, the results showed that robotic-arm-assisted TKA resulted in significantly better radiographic alignment but had a longer operation time. There were no significant differences in postoperative functional outcomes, quality of life, or adverse events between the groups. The findings suggest that robotic-arm-assisted TKA improves early radiographic alignment but does not confer additional clinical benefits within the early postoperative period.
Vollständigen ACE-Bericht freischalten
Sie haben Zugang zu 4 weiteren KOSTENLOSEN Artikeln in diesem Monat.
Klicken Sie unten, um diese ACE Reports freizuschalten und anzusehen
Jetzt freischalten
Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Exklusiver Zugang zu Originalartikeln, einschließlich eigener systematischer Übersichten, sowie zu Artikeln über Methoden der Gesundheitsforschung und aktuelle orthopädische Themen