Combined Femoral Artery & Nerve Block for Reducing Tourniquet-Induced Hypertension .
Combined femoral artery block and femoral nerve block reduces thigh tourniquet-induced hypertension.
J Clin Anesth. 2023 May;85:111039.72 patients undergoing a high tibial osteotomy with a tourniquet were randomized to receive a conventional femoral nerve block (n=36) or a modified femoral nerve block with femoral artery block (n=36). The primary outcome of interest was the incidence of tourniquet hypertension, defined as an increase in systolic blood pressure >30% above baseline. Additional outcomes of interest included esmolol consumption, opioid consumption, patient-controlled analgesia pressing frequency, sleep disturbance, and pain on a Visual Analog Scale (VAS). The combined artery/nerve block resulted in a significantly lower incidence of tourniquet hypertension and esmolol consumption intra-operatively compared to conventional femoral nerve block. Hemodynamic outcomes increased 30 minutes post-inflation in both groups, but lower heart rate, mean arterial pressure and systolic blood pressure were observed in the combined group. No other differences were observed. The results suggest that a combined femoral nerve/artery block can mitigate tourniquet-related hypertension for patients undergoing high tibial osteotomy.
Vollständigen ACE-Bericht freischalten
Sie haben Zugang zu 4 weiteren KOSTENLOSEN Artikeln in diesem Monat.
Klicken Sie unten, um diese ACE Reports freizuschalten und anzusehen
Jetzt freischalten
Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Exklusiver Zugang zu Originalartikeln, einschließlich eigener systematischer Übersichten, sowie zu Artikeln über Methoden der Gesundheitsforschung und aktuelle orthopädische Themen