ACE Report Cover
Cemented versus uncemented fixation in total hip replacement
Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report
Sprache
Download Download Download
Herunterladen
Cite this Report Cite this Report Cite this Report
Zitieren
Add to Favorites Add to Favorites Add to Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites
+ Favoriten
Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report Translate this  ACE Report
Sprache
Download Download Download
Herunterladen
Cite this Report Cite this Report Cite this Report
Zitieren
Add to Favorites Add to Favorites Add to Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites Remove from Favorites
+ Favoriten
ARTHROPLASTY
Cemented versus uncemented fixation in total hip replacement .
Verified
This report has been verified by one or more authors of the original publication.

OrthoEvidence Journal (OE Journal) - ACE Report

OE Journal. 2013;1(11):28 Acta Orthopaedica 2007; 78 (3): 315–326

Use of cemented versus un-cemented implant fixation in total hip arthroplasty (THA) has long been an area of debate. Although cemented components have long had unsurpassed prosthesis survival rate, more and more THAs are being performed with un-cemented components. The current systematic review and meta analysis compared the pros and cons to cemented versus un-cemented fixation to determine which has a better overall performance. The study found that although the performance of un-cemented components is improving, cemented fixation continues to be unparalleled.


Details zur Finanzierung der Veröffentlichung +
Finanzierung:
Non-funded
Conflicts:
None disclosed

Risiko der Voreingenommenheit

10/10

Kriterien für die Berichterstattung

18/20

Fragilitäts-Index

N/A

Were the search methods used to find evidence (original research) on the primary question or questions stated?

Was the search for evidence reasonably comprehensive?

Were the criteria used for deciding which studies to include in the overview reported?

Was the bias in the selection of studies avoided?

Were the criteria used for assessing the validity of the included studies reported?

Was the validity of all of the studies referred to in the text assessed with use of appropriate criteria (either in selecting the studies for inclusion or in analyzing the studies that were cited)?

Were the methods used to combine the findings of the relevant studies (to reach a conclusion) reported?

Were the findings of the relevant studies combined appropriately relative to the primary question that the overview addresses?

Were the conclusions made by the author or authors supported by the data and or analysis reported in the overview?

How would you rate the scientific quality of this evidence?

Ja = 1

Ungewiss = 0.5

Nicht relevant = 0

Nein = 0

Die Bewertung der Berichtskriterien bewertet die Transparenz, mit der die Autoren die methodischen und studienspezifischen Merkmale der Studie in der Veröffentlichung angeben. Die Bewertung ist in fünf Kategorien unterteilt, die im Folgenden vorgestellt werden.

3/4

Introduction

4/4

Accessing Data

4/4

Analysing Data

4/4

Results

3/4

Discussion

Detsky AS, Naylor CD, O'Rourke K, McGeer AJ, L'Abbé KA. J Clin Epidemiol. 1992;45:255-65

Der Fragilitätsindex ist ein Instrument, das bei der Interpretation signifikanter Ergebnisse hilft und ein Maß für die Stärke eines Ergebnisses liefert. Der Fragilitätsindex gibt die Anzahl der aufeinanderfolgenden Ereignisse an, die zu einem dichotomen Ergebnis hinzugefügt werden müssen, damit das Ergebnis nicht mehr signifikant ist. Eine kleine Zahl steht für ein schwächeres Ergebnis und eine große Zahl für ein stärkeres Ergebnis.

Warum wurde diese Studie jetzt benötigt?

Amidst the debate of cement versus un-cemented fixation, a clear answer on survivorship and rate of revisions has not been clearly established. A summary of evidence on how the type of fixation affects rate of survivorship is needed to determine which fixation is superior.

Was war die wichtigste Forschungsfrage?

In THA is survivorship superior with cemented or uncemented fixation?

Merkmale der Studie +
Data Source:
Studies in any language were identified in a search of Med-line (1966-2005), BIOSYS (1990-2005), Embase (1993-2005), Web of Science (1990-2005), and the Cochrane Library (2005). Reference lists of each article were also searched
Index Terms:
Not explicitly stated.
Study Selection:
Inclusion criteria: RCT of elective THR, un-cemented vs cemented comparison. Exclusion: Cancer/tumour cases, revision cases, case reports, no revision rate reported, animal studies. Outcomes: revision stem, cup or both
Data Extraction:
Data was extracted by one investigator and reviewed by another. Data was matched and stratified for all features.
Data Synthesis:
20 trials reporting 24 comparisons between cemented and un-cemented THR were considered. Data was pooled and analyzed. The majority of outcomes were homogeneous. In cases of heterogeneity, a random effects model was used.
Was waren die wichtigsten Ergebnisse?
  • No overall superiority was demonstrated when failure was defined as revision of either or both components.
  • Cemented fixation had favourable results at the population level but generalizability of this should be considered with caution due to sample differences.
  • Further, cemented fixation was found to be inferior when titanium stems were used and superior when a stainless steel or cobalt chrome stem were used.
  • Survivorship with un-cemented fixation improved overtime since 1995.
Was sollte ich mir besonders merken?

The current literature suggests fixation with cement has superior survival rates when compared to un-cemented fixation although un-cemented fixation survivorship has improved over time.

Wie wird sich dies auf die Behandlung meiner Patienten auswirken?

Although un-cemented fixation is improving, cemented fixation continues to outperform un-cemented fixation. However, more research with improved methods are needed to further determine the benefits of each method specific to various populations.

HAFTUNGSAUSSCHLUSS

Der Inhalt dieser Seite dient nur zu Informationszwecken und ist nicht als Ersatz für professionelle medizinische Beratung, Diagnose oder Behandlung gedacht. Wenn Sie eine medizinische Behandlung benötigen, wenden Sie sich immer an Ihren Arzt oder suchen Sie die nächstgelegene Notaufnahme auf. Die Meinungen, Überzeugungen und Standpunkte, die von den Personen auf dieser Seite geäußert werden, spiegeln nicht die Meinungen, Überzeugungen und Standpunkte von OrthoEvidence wider.

0 von 4 monatliche KOSTENLOSE Artikel freigeschaltet
Sie haben Ihr Limit von 4 kostenlosen Artikeln in diesem Monat erreicht

Zugang zu OrthoEvidence für nur $1,99 pro Woche.

Bleiben Sie auf dem Laufenden mit den neuesten Beweisen. Jederzeit kündbar.
  • Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
  • Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
  • Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Upgrade
Willkommen zurück!
Passwort vergessen?
Starten Sie Ihre KOSTENLOSE Testversion noch heute!

Ihr Konto ist verbunden mit
und umfasst den kostenlosen Zugang zu OrthoEvidence


ODER
Passwort vergessen?

ODER
Bitte überprüfen Sie Ihre E-Mail

Wenn ein Konto mit der angegebenen E-Mail-Adresse existiert, wird Ihnen eine E-Mail zum Zurücksetzen des Passworts zugesandt. Wenn Sie keine E-Mail sehen, überprüfen Sie bitte Ihren Spam- oder Junk-Ordner.

Für weitere Hilfe, kontaktieren Sie unser Support-Team.

Bitte melden Sie sich an, um diese Funktion zu aktivieren

Um auf diese Funktion zugreifen zu können, müssen Sie bei einem aktiven OrthoEvidence-Konto angemeldet sein. Bitte melden Sie sich an oder erstellen Sie ein KOSTENLOSES Testkonto.

Übersetzen ACE Report

OrthoEvidence nutzt einen externen Übersetzungsdienst, um Inhalte in mehreren Sprachen zugänglich zu machen. Bitte beachten Sie, dass trotz aller Bemühungen um Genauigkeit die Übersetzungen nicht immer perfekt sind.

Wie man dies zitiert ACE Report

OrthoEvidence. Cemented versus uncemented fixation in total hip replacement. OE Journal. 2013;1(11):28. Available from: https://myorthoevidence.com/AceReport/Show/cemented-versus-uncemented-fixation-in-total-hip-replacement

Zitat kopieren
Bitte melden Sie sich an, um diese Funktion zu aktivieren

Um auf diese Funktion zugreifen zu können, müssen Sie bei einem aktiven OrthoEvidence-Konto angemeldet sein. Bitte melden Sie sich an oder erstellen Sie ein KOSTENLOSES Testkonto.

Premium-Mitglied-Funktion

Um auf diese Funktion zugreifen zu können, müssen Sie bei einem Premium-Konto von OrthoEvidence angemeldet sein.

Teilen Sie dies ACE Report