CDA versus ACDF for clinical efficacy, cervical ROM, and adjacent segment degeneration .
Diese Studie wurde als potenziell hochrangig eingestuft.
Die KI-gesteuerte High-Impact-Metrik von OE schätzt den Einfluss ein, den eine Arbeit wahrscheinlich haben wird, indem sie Signale sowohl aus der Zeitschrift, in der sie veröffentlicht wurde, als auch aus dem wissenschaftlichen Inhalt des Artikels selbst integriert.
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Dies ermöglicht eine frühere Erkennung von klinisch bedeutsamer Forschung und hilft den Lesern, sich auf Artikel zu konzentrieren, die die zukünftige Praxis am ehesten beeinflussen werden.
OrthoEvidence Journal (OE Journal) - ACE Report
OE Journal. 2015;3(6):41 Int Orthop. 2014 Dec;38(12):2533-41111 patients with degenerative cervical disc disease were randomized to surgery through either cervical disc arthroplasty (CDA) or anterior cervical discectomy and fusion (ACDF). The purpose of this study was to compare clinical efficacy and cervical spine range of motion (ROM) at a minimum of 48 months after surgery. The results indicated no significant differences between groups in clinical outcome scores, although favourable spinal motion with CDA. In particular, cervical-spine ROM and ROM of the index, superior, and inferior spinal levels was better restored with CDA. Additionally, 4 patients of the ACDF group underwent adjacent segment-related reoperation. Heterotopic ossification was observed in 18 patients of the CDA group.
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