Better 6-week result in carpal tunnel syndrome treatment with steroid injection vs. night splinting .
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Diese Studie wurde als potenziell hochrangig eingestuft.
Die KI-gesteuerte High-Impact-Metrik von OE schätzt den Einfluss ein, den eine Arbeit wahrscheinlich haben wird, indem sie Signale sowohl aus der Zeitschrift, in der sie veröffentlicht wurde, als auch aus dem wissenschaftlichen Inhalt des Artikels selbst integriert.
Das mit Hilfe modernster natürlicher Sprachverarbeitung entwickelte OE High Impact-Modell sagt die zukünftige Zitationsleistung einer Studie genauer voraus als der Impact-Faktor einer Zeitschrift allein.
Dies ermöglicht eine frühere Erkennung von klinisch bedeutsamer Forschung und hilft den Lesern, sich auf Artikel zu konzentrieren, die die zukünftige Praxis am ehesten beeinflussen werden.
The clinical and cost-effectiveness of corticosteroid injection versus night splints for carpal tunnel syndrome (INSTINCTS trial): an open-label, parallel group, randomised controlled trial
Lancet. 2018 Oct 20;392(10156):1423-1433. doi: 10.1016/S0140-6736(18)31572-1234 patients with carpal tunnel syndrome were randomized to a single injection of 20mg methylprednisolone acetate or 6 weeks of nightly splinting. Patients were assessed primarily for outcomes on the Boston Carpal Tunnel Questionnaire at 6 weeks and 6 months. In addition, cost-utility analysis was performed. Results for the BCTQ Symptom Severity Score and Functional Status Score significantly favoured the CS injection group compared to the nightly splinting group at 6 weeks, while differences at 6 months were not significant. On a 6-month timeline, CS injection demonstrated an incremental cost-effectiveness ratio of £4193 per QALY gained compared to nightly splinting, with a 76% probability of being considered cost-effective at a willingness-to-pay threshold of £20,000.
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