Anteromedial vs. transtibial femoral tunnel drilling techniques in arthroscopic ACL reconstruction .
Femoral tunnel position in chronic anterior cruciate ligament rupture reconstruction: randomized controlled trial comparing anatomic, biomechanical and clinical outcomes
Eur J Orthop Surg Traumatol. 2019 Oct;29(7):1501-1509.116 patients with a chronic anterior cruciate ligament (ACL) rupture and scheduled for an arthroscopic ACL reconstruction were randomized to receive preparation of the femoral tunnel via an anteromedial technique or a transtibial technique. Outcomes of interest included anatomical outcomes, bio-mechanical outcomes, the International Knee Documentation Committee (IKDC) subjective score, the Lysholm score, and incidence of graft failure. Follow up was performed up to 2 years post-operation. Results from this study found no significant differences between the anteromedial and transtibial groups in the IKDC subjective score and Lysholm score. Femoral tunnel length and graft angulation in the sagittal and coronal planes were significantly smaller in the anteromedial group compared to the transtibial groups. Absolute improvement in internal rotation was significantly greater in the anteromedial group compared to the transtibial group. The incidence of graft rupture was similar between the two groups.
Vollständigen ACE-Bericht freischalten
Sie haben Zugang zu 4 weiteren KOSTENLOSEN Artikeln in diesem Monat.
Klicken Sie unten, um diese ACE Reports freizuschalten und anzusehen
Jetzt freischalten
Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Exklusiver Zugang zu Originalartikeln, einschließlich eigener systematischer Übersichten, sowie zu Artikeln über Methoden der Gesundheitsforschung und aktuelle orthopädische Themen