AAHKS 2024: Optimal Anesthetic for Corticosteroid Injections for Knee Osteoarthritis .
Optimal Anesthetic for Corticosteroid Injections for Knee Osteoarthritis
Seventy-five patients with primary knee osteoarthritis (Kellgren Lawrence grades II-IV) were randomized to receive corticosteroid injections (80 mg Kenalog) with either no bupivacaine (n=25), 2 ml of 0.25% bupivacaine (n=25), or 4 ml of 0.25% bupivacaine (n=25). The primary outcome of interest was pain reduction, measured using the Visual Analog Scale (VAS) at several time points. Outcomes were assessed immediately before and after the injection, at 2 minutes, 1 day, 2 weeks, 6 weeks, and 12 weeks post-injection. Overall, the results of the study revealed no significant differences in VAS pain scores among the groups at any time point (p > .05), with all groups achieving the greatest pain relief at 1 day post-injection. These findings suggest that adding bupivacaine to corticosteroid injections provides no additional benefit and raises questions about its routine inclusion.
Vollständigen ACE-Bericht freischalten
Sie haben Zugang zu 4 weiteren KOSTENLOSEN Artikeln in diesem Monat.
Klicken Sie unten, um diese ACE Reports freizuschalten und anzusehen
Jetzt freischalten
Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Exklusiver Zugang zu Originalartikeln, einschließlich eigener systematischer Übersichten, sowie zu Artikeln über Methoden der Gesundheitsforschung und aktuelle orthopädische Themen