A comparison of THA vs HA treatment of displaced femoral neck fractures in patients over 75 years .
Comparing total hip arthroplasty and hemiarthroplasty for the treatment of displaced femoral neck fracture in the active elderly over 75?years old: a systematic review and meta-analysis of randomized control trials
J Orthop Surg Res. 2020 Jun 11;15(1):215.A total of nine studies and 631 patients were included in this meta-analysis comparing Total Hip Arthroplasty (THA) to Hemiarthoroplasty (HA) for treating displaced femoral neck fractures (DFNF) in the elderly (>75 years old). Primary outcomes of interest included rate of mortality, deep vein thrombosis, complications, infection, operative time, reoperation, dislocation, and erosion as well as blood loss, and functional outcomes (Harris Hip score). Secondary outcomes of interest consisted of length of stay in the hospital, peri-prosthetic fracture rate, Europol (EQ) index-5D score, and prosthesis loosening. The pooled results revealed that THA was associated with improved quality of life and functional outcomes, but was associated with longer operative time and a higher rate of dislocation. Limitations should be considered, including a small number of studies were analyzed in this meta-analysis. Further, the outcomes of blood loss and peri-prosthesis loosening were not analyzed or reported in the results.
Vollständigen ACE-Bericht freischalten
Sie haben Zugang zu 4 weiteren KOSTENLOSEN Artikeln in diesem Monat.
Klicken Sie unten, um diese ACE Reports freizuschalten und anzusehen
Jetzt freischalten
Kritische Beurteilungen der neuesten, hochwirksamen randomisierten kontrollierten Studien und systematischen Übersichten in der Orthopädie
Zugang zu OrthoEvidence-Podcast-Inhalten, einschließlich Kooperationen mit dem Journal of Bone and Joint Surgery, Interviews mit international anerkannten Chirurgen und Diskussionsrunden zu orthopädischen Neuigkeiten und Themen
Abonnement von The Pulse, einem zweimal wöchentlich erscheinenden evidenzbasierten Newsletter, der Ihnen helfen soll, bessere klinische Entscheidungen zu treffen
Exklusiver Zugang zu Originalartikeln, einschließlich eigener systematischer Übersichten, sowie zu Artikeln über Methoden der Gesundheitsforschung und aktuelle orthopädische Themen