1-3 week immobilization period following distal radius fracture improves early function vs 6 weeks .
Diese Studie wurde als potenziell hochrangig eingestuft.
Die KI-gesteuerte High-Impact-Metrik von OE schätzt den Einfluss ein, den eine Arbeit wahrscheinlich haben wird, indem sie Signale sowohl aus der Zeitschrift, in der sie veröffentlicht wurde, als auch aus dem wissenschaftlichen Inhalt des Artikels selbst integriert.
Das mit Hilfe modernster natürlicher Sprachverarbeitung entwickelte OE High Impact-Modell sagt die zukünftige Zitationsleistung einer Studie genauer voraus als der Impact-Faktor einer Zeitschrift allein.
Dies ermöglicht eine frühere Erkennung von klinisch bedeutsamer Forschung und hilft den Lesern, sich auf Artikel zu konzentrieren, die die zukünftige Praxis am ehesten beeinflussen werden.
OrthoEvidence Journal (OE Journal) - ACE Report
OE Journal. 2019;7(4):66 J Bone Joint Surg Am. 2018 Jul 5;100(13):1118-1125. doi: 10.2106/JBJS.17.00912133 patients with a distal radius fracture scheduled for open reduction and internal fixation with a volar plate were randomized to a postoperative immobilization period for 1 week, 3 weeks, or 6 weeks. Primary outcomes included wrist function, pain, and range of motion in wrist extension and forearm supination. Follow-up was performed at 6 weeks, 12 weeks, and 26 weeks postoperatively. Results demonstrated significantly better results related to the Patient-Rated Wrist Evaluation, visual analog scales for pain, and active range of wrist extension at 6 weeks for patients allocated to immobilization for only 1 or 3 weeks as compared to patients allocated to immobilization for 6 weeks. Differences between the three groups for results at 12 and 26 weeks were not statistically significant. Loss of fracture position over follow-up was more frequent among patients allocated with 1-week immobilization (n=4) as compared to 3-week (n=0) or 6-week (n=1) immobilization, although the difference was not statistically significant.
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